Re: cakeballetjes
Voor degene die het met BC niet lekker vonden, ik ook niet Maar doe het nu voortaan met chocolade pasta en niet te groot maken.
Dan vind ik ze heerlijk.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » cakeballetjes
Voor degene die het met BC niet lekker vonden, ik ook niet Maar doe het nu voortaan met chocolade pasta en niet te groot maken.
Dan vind ik ze heerlijk.
Ik heb net mijn biscuit bodem gemaakt voor mijn cakeballetjes (eerste keer dat ik ze maak.......spannend!) en nu vraag ik me af of het biscuit helemaal afgekoeld moet zijn voordat ik verder kan ? Ik ga zowiezo nu eerst de botercreme maken maar wilde het toch even voor de zekerheid vragen.
Ligt het nou aan mij? Ik vond het helemaal niks om te maken, een hoop geklieder alleen maar. Af en toe vielen ze van het stokje af maar dat vond ik op zich geen ramp. Maar krijg er alleen maar een klodder chocola omheen dat blijft druipen en niet een mooi dun laagje zoals ik zou willen. Ben er na een stuk of 15 mee gestopt omdat ik er wel genoeg van had. Toen een stel bolletjes in de resterende chocola gemietert, dacht dan rolt het er wel door en krijg ik op die manier een laagje erom heen, maar het wou niet echt rollen
En wat ik tot nu toe qua smaak proefde, vond ik ze niet vies, maar ook niet heel erg lekker (heb er bbc met caramel doorgedaan).
Ach ja op die manier moet je toch dingen uitproberen he
geweldige tip, wat super zeg van je, super bedankt
Ik heb een vraag!
Jij doet er botercreme doorheen, maar bakerella doet er iets van creamcheese frosting doorheen? Wat is beter/lekkerder met pound cake? En watvoor creamcheese wordt er bedoeld? Recept enzo? Of is dit hetzelfde als boterroom? :') /faal
Ik weet het niet zo goed. Ik wil er namelijk chocolade overheen doen, en het moet niet zo zoet zijn dat je tanden ervan zeer doen.
http://www.bakerella.com/red-velvet-cake-balls/ *
Hier ook een vraag,
die biscuitkruimels, zijn die al hard, of doe je een zacht kapsel verkruimelen???
Ik ben op het moment bezig met de balletjes...Maar, pff...wat rot met die chocola! Hoe krijgen jullie dat er zo mooi strak op? Bij mij is het gewoon een gebergte, zoveel bobbels in de chocola..
ik heb ook even een vraagje
ik wil deze ballen graag maken voor volgende week zaterdag, wanneer zou ik er op z'n vroegst mee kunnen beginnen?
gr anke
Ik ben op het moment bezig met de balletjes...Maar, pff...wat rot met die chocola! Hoe krijgen jullie dat er zo mooi strak op? Bij mij is het gewoon een gebergte, zoveel bobbels in de chocola..
Heb net hetzelfde probleem. Ze zijn héérlijk, maar ze zien er niet uit. Het lukt me maar niet om de chocolade er mooi glad rond te krijgen (smelt mijn chocolade (côte d'or) in de microgolf en roer om de 30 sec.)
Voegen jullie nog iets toe? of is mijn chocolade niet warm genoeg? of is de hoeveelheid chocolade te weinig, moet ik het cakeballetje echt kunnen onderdompelen...
hoi hoi
gebruiken jullie botercreme gemaakt van de mix of gewoon boter met poedersuiker dus 1 op 1 wat ik normaal gebruik voor afsmeren?
hoi hoi
gebruiken jullie botercreme gemaakt van de mix of gewoon boter met poedersuiker dus 1 op 1 wat ik normaal gebruik voor afsmeren?
Hier ook een vraag,
die biscuitkruimels, zijn die al hard, of doe je een zacht kapsel verkruimelen???
Gewoon zacht...in de keukenmachine versnipperen
hoi hoi
Ik gebruik 1 op 1....
Voegen jullie nog iets toe? of is mijn chocolade niet warm genoeg? of is de hoeveelheid chocolade te weinig, moet ik het cakeballetje echt kunnen onderdompelen...
Je moet ze inderdaad wel mooi kunnen onderdompen. Dus een hoog smal iets. Met veel inhoud
ik heb ook even een vraagje
ik wil deze ballen graag maken voor volgende week zaterdag, wanneer zou ik er op z'n vroegst mee kunnen beginnen?
gr anke
Als ze klaar zijn kun je ze gewoon invriezen. Gaat prima.
Ik kwam er achter dat 5 eieren in mijn biscuit iets teveel van het goede was voor mijn 20 cm vorm
Maar ik was er blij mee, want dat betekent natuurlijk: cakepops!
Ik vind ze heerlijk, maar mijn vriend niet. Smaken verschillen
Als je de chocolade gesmolten hebt kun je er het beste nog wat koude chocolade bij doen. Goed roeren tot ook deze chocolade gesmolten is en is opgenomen. Dan krijg je een mooier resultaat.
Groetjes Monique
Wat een geweldige creaties, dit ga ik ook een keer maken!
ze zijn echt heerlijk.
ik heb door de kruimels mochou gedaan.
en door het cakebeslag voor het bakken kersen pastidess.
en later door de kruimels vanille.
ik kreeg de chocolade eerst ook niet mooi maar heb er voordat ze de magnetron ingaan er een beetje crisco bij gedaan en toen ging het heel erg goed om ze onder te dompelen.
maar ze zijn inderdaad zo op
Bedankt voor de goede uitleg!
Zo jammer om weg te gooien!
Ik ga het aankomende tijd zelf ook maar eens proberen.
Hai
Uit het Bakerella Cakepop Boek gemaakt en al mijn collega's hebben er van gesmuld...
Binnenkort ga ik uit het boek het bruidspaartje proberen...
Deze wil ik namelijk voor mijn eigen bruiloft op 18 juni a.s. gaan maken als bedankje voor de gasten... dus eerst maar even "testen of het haalbaar is"
Groetjes Diana
Ik heb ze ook gemaakt maar ik vond ze niet lekker, heb een beetje dat ik een kluit boter in mijn mond heb en ik houd niet zo van boter dus aan mij zijn ze niet besteed.
MIsschien kan het ook met iets anders aangemaakt en hoop dat ik dat nog eens vind.
Wauw, wat een leuk en vooral smakelijk idee! Ga ik zeker uitproberen. En voor een feestje lijkt het me een ideaal hapje.
ze zijn zoo leuk om te maken en om te eten...jammie
gisteren heb ik alleen een deel van de bc vervangen door slagroom met mandarijn patidess, oww jammie jammie
hier zijn we ook begonnen met de balletjes. in eerste instantie het recept gevolgd met kruisbessenjam ipv de melk. toen ik daar balletjes van gedraaid had, vond ik het nog heel erg een hap boter. nog maar een biscuit gebakken en deze er volledig door heen gedaan. de hoeveelheid botercreme werd zo meer dan gehalveerd. nu zijn de balletjes lekker en nog steeds kneedbaar. straks gaan we dopen, dat wordt vast een lekker geklieder!
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » cakeballetjes