1

Onderwerp: Cupcakes bakken

Gisteren heb ik voor de eerste keer cc's gebakken met de muffinmix van dokter oetker... ik vond ze niet erg lekker, en vast!  :/

Kun je ook cc's bakken met de biscuitmix? ik vind de mix daarvan erg lekker maar weet niet of het ook voor cc's kan.

:o

2

Re: Cupcakes bakken

Ik denk dat biscuitdeeg voor cc's erg droog is. Of je moet ze echt goed gaan vullen. Maar dan vraag ik me weer af hoe het dan met bakken gaat (veel korst :think: ).

Ik heb die muffinmix laatst ook gebruikt en ze op de amerikaanse manier gemaakt met olie ipv boter (staat ook op de verpakking ergens) en die werden veel smeuïger en heerlijk luchtig.
Heb je ze lang gemixt? Want dat moet je ook niet doen met cc's.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik vind de bakmixen van dr. Oetker ook niet lekker. Ik zou het zelf maken. Biscuit zou ik niet doen, is inderdaad erg droog hoor! Het kan natuurlijk wel (alles kan).

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Ik heb ze vorige keer van 'vier vierde' cake gemaakt.

zag net toevallig dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=120093

waarin Glamour het (klein beetje aangepaste) recept voor 'vier vierde' cake heeft neergezet. Supermakkelijk en helemaal lekker!

5

Ik maak mijn cc's met de Homemade mixen, waar je alleen water aan toe hoeft te voegen. Werkt prima en smaakt heerlijk.

Dat is toch een TAART waard!

6

de mix voor cupcakes uit de shop is geweldig.
heel lekker en makkelijk

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

7

kun je in de funcake mix de boter vervangen door zonnebloemolie?

met olie blijven ze langer lekker en worden ze minder vast maar ik weet niet of je 'zomaar' 't een door 't ander kunt vervangen

8

hallo,
Ik heb onderstaand recept gevonden op het forum. Heel lekker, lekker zacht en luchtig. Ik bak ze wel iets langer, ik hou ze goed in de gaten op kleur en haal ze er meestal a 20 minuutjes uit.
groetjes,
Jettie

2 eieren
2 dl suiker
1 dl melk
100 gr gesmolten boter
3 dl meel
2 tl bakpoeder
2 tl vanille suiker

Ei en suiker luchtig kloppen (20 min met handmixer is best) Melk bij gesmolten boter doen, meel, bakpoeder en vanille suiker zeven en beetje bij beetje  de boter/melk en meel om en om toevoegen

180 graden 10-15 minutten.

9

Gonnytje schreef:

kun je in de funcake mix de boter vervangen door zonnebloemolie?

met olie blijven ze langer lekker en worden ze minder vast maar ik weet niet of je 'zomaar' 't een door 't ander kunt vervangen

Ik gebruik altijd 135 gram blue band vloeibaar met roombotersmaak,  3 eieren, 300 gram cc-mix, beetje zout.
Ik vind het geweldig mengen en lekker van smaak, en beter omdat het plantaardig vet is.

Ik denk dus dat het ook met zonnebloemolie kan.

10

hoeveel cuppies haal je daar uit? gewoon het 'normale' formaat?

11

Als je mij bedoeld, ik vul de ccpapiertjes met 45 gram deeg.
Even meer werk dat afwegen, maar je cc zijn dan ook even groot en even gaar.
Ik haal er 12 cc uit en heb dan een beetje deeg over. Ik heb deze hoeveelheid zo berekend omdat ik 2 platen met 6 cc heb, dus meteen 12 klaar.

12

@mamski

yep, ik bedoelde jou. Had ik er wel effe bij kunnen zetten hè  :o
45 gram? ik doe altijd 38-40 maar als je zegt dat ze wat platter worden nadat ze uit de oven zijn dan kan ik me voorstellen dat wat meer deeg mooier is. ik maak er 24 dus ik verdubbel 't gewoon.
enig idee hoe ze worden als ik choco druppels toevoeg? 'groeien' ze dan nog genoeg? en enig idee hoeveel gram op12 cuppies? hoeft niet veel in want er komt roze chocolade ipv glazuur overheen

Echt erg dit, normaal doe ik maar wat op gevoel (mijn kindjes eten t toch wel op) maar dit keer is t voor de verjaardag van de kleine van een vriendin dus ik wil wel goed overkomen eigenlijk  :D

13

Geen idee wat betreft de chocodruppels, zelf nog nooit gebruikt.
Wat betreft de 45 gram, dat is wat jezelf mooi vind. Ik vind het mooi als ze iets bol staan, maar anders moet je 40 gram doen. Ik versier meestal met fondant en sinds kort ook wel eens met botercrememix.
Ik maak altijd mijn portiedeeg zoals beschreven. Als ik meer nodig heb (meestal het geval) maak ik weer een nieuw portie terwijl de eerste bakken, enz. Op deze manier staat je deeg niet te wachten. Maar dat moet ieder voor zich weten hoe men het handig vindt.

14

Hoi

Geen idee hoeveel gram ik in een papiertje doe ... ik doe het 3/4 vol, zo heb ik het ergens gelezen.  :think:

Ik heb ook zelf het deeg gemaakt met een recept van cake (4/4) uit de kookboek.  ;)   Ik vond ze goed van smaak en niet droog.

50gr bloem en 50gr suiker per ei (dacht ik  :think: )

15

45 gram is mooi hoor!
Krijg er 'n mooi bolletje op. Heb ze niet geplet maar besmeerd met roze chocolade... jummie