1 Laatst bewerkt door Icehorse (28-10-2010 08:54)

Onderwerp: Mijn eerste bloementaartje

Na mijn eerste workshop ben ik ook helemaal enthousiast geraakt voor het decoreren van taarten. Hieronder een foto van het eerste experiment, waar ik bijna een hele dag druk mee ben geweest. Jammer genoeg is de taart niet zo mooi rood geworden als ik gehoopt had, maar ik ben er toch blij mee. Ik heb er veel bloemen opgeplakt, omdat het fondant aan de zijkant begon te scheuren. Ik denk dat ik hem te dun heb uitgerold. De vulling is gemaakt van ganache met chocoladevlokken. De taart is afgesmeerd met een mengsel van botercreme en hazelnootpasta. Oftewel: een dikke caloriebom! Hij staat in de diepvries in afwachting van een mooie gelegenheid om hem aan te snijden. Het is bijna jammer om hem op te eten. Binnenkort ga ik mij wagen aan een prinsessentaart voor mijn dochter die eind november drie jaar wordt, ik heb nu al zin om eraan te beginnen.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SGCUNC3S.jpg

Groetjes, Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

2

Re: Mijn eerste bloementaartje

Ziet er vrolijk uit en erg netjes voor 1 van je 1e taartjes. Er zullen nog vele volgen het is een leuke hobby. Ik ben ook nog altijd erg lang bezig met het meken van een taartje maar het gaat steeds iet sneller. Scheuren heb ik ook nog steeds een beetje crisco doet wonderen smeer dat over de scheurtjes tot dat ze bijna niet meer te zien zijn. Bij het kleuren van rood moet je heel veel gebruiken of de extra rood kleurstof kopen, die heb ik al voor wit en zwart te kleuren  dat zijn ook zo'n moeilijke kleuren. Dat met de reliefmat is je erg goed gelukt. GA ZO DOOR.

Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van!
Liefs Ilona

3

ilona1982 schreef:

Ziet er vrolijk uit en erg netjes voor 1 van je 1e taartjes. Er zullen nog vele volgen het is een leuke hobby. Ik ben ook nog altijd erg lang bezig met het meken van een taartje maar het gaat steeds iet sneller. Scheuren heb ik ook nog steeds een beetje crisco doet wonderen smeer dat over de scheurtjes tot dat ze bijna niet meer te zien zijn. Bij het kleuren van rood moet je heel veel gebruiken of de extra rood kleurstof kopen, die heb ik al voor wit en zwart te kleuren  dat zijn ook zo'n moeilijke kleuren. Dat met de reliefmat is je erg goed gelukt. GA ZO DOOR.

Bedankt voor de tip m.b.t. crisco, dat ga ik de volgende keer zeker proberen.

Groetjes, Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

4

Knap gedaan voor je eerste taart, leuk dat je er al relief in hebt gebruikt!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"