1

Onderwerp: Ervaringen met Lorann Oils

Als beginnende taartenbakster heb ik de volgende vraag:

wat zijn jullie ervaringen met de smaakstoffen van Lorann Oils die, als het goed is, ook aan fondant toegevoegd kunnen worden?

Ik ben wel benieuwd of de fondant hierdoor van kleur verandert en of het nog wel op dezelfde manier te bewerken is...

Graag jullie reacties!

Groetjes, Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

2

Re: Ervaringen met Lorann Oils

ik zelf zou het meer aan de vulling toevoegen geloof ik aan de botercreme heb ze van de week gezien een kwestie van proberen denk ik  ;)

aan fondant kan ook :Y maar wel heul weinig, omdat enerzijds de fondant snel gaat plakken door de toevoeging van vloeistof en anderszijds, die oliën vreselijk geconcentreerd zijn

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

:D Gebruik ze heel vaak heb bijna alle smaken maar je moet er echt maar heel weinig van gebruiken.

5 Laatst bewerkt door Bianca`s bakseltjes (28-10-2010 10:06)

Ik zelf heb de champagne oil gebruikt voor de botercremevulling.
Super!!!!!
De andere laag maak ik aardbeiensmaakbotercreme ( met aarbeiensaus van Dr. Oetker)  :lol:

Een wereld combinatie!!!! :thumb:

Maar ik heb wel een andere vraag over de lorann oils.
Als ik deze bij de botercreme heb gevoegd kan ik deze dan ook nog gebruiken om af te smeren?

Of kan dat kwaad voor de marsepein?

Ik hoop dat iemand dat uit ervaring weet.

Bianca

Groetjes,
Bianca

neuh, je voegt toch maar echt 1 of 2 druppeltjes oid toe? op een pakje boter maakt dat niet heel veel uit

groetjes Tirza     

tipsytaartje schreef:

neuh, je voegt toch maar echt 1 of 2 druppeltjes oid toe? op een pakje boter maakt dat niet heel veel uit

:o euhhh nou op één portie botercreme heb ik een half flesje.
En geloof me de smaak is echt niet overdreven.

Ik was eerst lekker bezig per druppel, maar ik proefde echt geen verschil, dus na een eetlepel pas dat ik dacht.. hee nu proef ik wat.

Bianca

Groetjes,
Bianca

8

Ik vind ze niet lekker, ik ben meer fan van patidess.

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

Bianca`s bakseltjes schreef:
tipsytaartje schreef:

Ik was eerst lekker bezig per druppel, maar ik proefde echt geen verschil, dus na een eetlepel pas dat ik dacht.. hee nu proef ik wat.

Bianca

ow echt? nou dan neem ik mijn woord terug :S ik moet zeggen... zoals sandra ook zegt, ik ben meer fan van patidess :Y ik heb alleen amandel aroma van lorann oils, die was bedoelt om door de fondant te kneden, maar ik vond die smaak en geur echt om te kotsen. Ik heb toen echt 1 druppel door een bonkje fondant gekneed, dus ik dacht, je hebt echt heul weinig nodig!

groetjes Tirza     

tipsytaartje schreef:
Bianca`s bakseltjes schreef:
tipsytaartje schreef:

Bianca

ow echt? nou dan neem ik mijn woord terug :S ik moet zeggen... zoals sandra ook zegt, ik ben meer fan van patidess :Y ik heb alleen amandel aroma van lorann oils, die was bedoelt om door de fondant te kneden, maar ik vond die smaak en geur echt om te kotsen. Ik heb toen echt 1 druppel door een bonkje fondant gekneed, dus ik dacht, je hebt echt heul weinig nodig!

Die heb ik inmiddels nu ook gekocht.
Als je die door de botercreme doet kan je daar dan ook mee afsmeren?

Trouwens ik heb je even een mailtje gestuurd privee.

Bianca

Groetjes,
Bianca

11

naja, dat ligt dus aan de hoeveelheid, ik begrijp hier dat het nogal verschillend is wat je nodig hebt, ik ga mn mail even checken :)

groetjes Tirza     

Een vraagje... kan je de Patidess ook door de fondant kneden?
Groetjes!

13

zou ik niet doen, volgens mij wordt het daar heel plakkerig van en zie je "stukjes" die van kleur verschillen..

Voor botercreme gebruik ik altijd patidess, superspul!
LorAnn gebruik ik wel eens een aantal druppels om aan fondant toe te voegen (tot nu toe appel/kers en mango) en die zijn lekker

Noompie schreef:

zou ik niet doen, volgens mij wordt het daar heel plakkerig van en zie je "stukjes" die van kleur verschillen..

Voor botercreme gebruik ik altijd patidess, superspul!
LorAnn gebruik ik wel eens een aantal druppels om aan fondant toe te voegen (tot nu toe appel/kers en mango) en die zijn lekker

Dankje voor je reactie! Ik ga LorAnn bestellen!