1

Onderwerp: Mijn allereerste Taart!!

Dit is dus de allereerste taart die ik alleen gemaakt heb. Ik heb 2 weken geleden een workshop gedaan waar ik de beginselen natuurlijk geleerd heb. Maar dit is de eerste echte eigen taart!

Wat vinden jullie ervan? en hoe kun je het beste letter maken?
Ik heb nu een Icing spuitbus gebruikt, maar de icing kwam te langzaam, dus de letters werden niet mooi.

http://img844.imageshack.us/img844/2971/dsc00381cv.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Het olifantje heb ik gemaakt met een Howto van deze website.

Dit is de taart die ik op de cursus heb gemaakt. (Hier heb ik wel veel hulp bij gehad.)

http://img263.imageshack.us/img263/7321/dsc00380f.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Ik hoop op een aantal leuke reacties. En tips voor letters en icing.

XXX Kaylee

2

Re: Mijn allereerste Taart!!

Zou een paar letter uitstekers of tappits nemen, maar ik vind je taarten al erg leuk hoor !! :thumb:
Op naar nr.3  ;)

3

Als je met Icing wil gaan schrijven doe je dat het beste met gewone Royal Icing (even zelf maken met eiwitpoeder en poedersuiker) Al die kan en klare dingen ....zijn meer voor kinderfeestjes (zo heb ik het toch netjes gezegd ?  O-) )

Maar werken met RI is best lastig als je het nog nooit hebt gedaan dus misschien zijn letteruitstekers een goed idee voor je eerste taarten  :Y

4

Een allereerste Taart mag in de Taarten Parade ipv in Klein & fijn ;)

[MOVE] --> Omhoog

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Je kan met royal icing (eigen gemaakte van eiwitpoeder) heel goed letters maken..
Ik ben ook nog maar een beginner en heb nog niet zo veel uitstekers aangeschaft, dus wat ik doe is een uitgeprint papiertje bekleden met bakpapier en dan spuit ik die over met royal icing..
Uit laten harden en dan kan je ze zo op je taart leggen..

6 Laatst bewerkt door asmetdrhobby (28-10-2010 09:16)

de kleine vreugde schreef:

Je kan met royal icing (eigen gemaakte van eiwitpoeder) heel goed letters maken..
Ik ben ook nog maar een beginner en heb nog niet zo veel uitstekers aangeschaft, dus wat ik doe is een uitgeprint papiertje bekleden met bakpapier en dan spuit ik die over met royal icing..
Uit laten harden en dan kan je ze zo op je taart leggen..

Super tip, ben zelf ook nog niet zo lang bezig en wilde vandaag voor het eerst wat gaan kliederen met royal icing.
Ga ik zeker proberen straks

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

7

Leuke eerste taarten en wat een lief olifantje!
Ik ben zelf ook nog beginner en heb wel tappits aangeschaft, maar dat vind ik ook nog niet zo gemakkelijk, maar zoals met alles: oefenen, oefenen, oefenen, dan lukt het steeds beter!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"