1

Onderwerp: marshmallow toef op mijn cc's

Hoi,
Ben ik weer met mijn gekke vragen!
Ik zat zo te denken, weten jullie wat ik lekker zou vinden - geen idee of het wel bestaat of of het überhaupt kan - een marshmallow toef op mijn cc's!! Dan bedoel ik dus echt niet fondant, maar echt gewoon een toef zoals bc...  :s  iemand een idee hoe ik dit kan maken???

2

Re: marshmallow toef op mijn cc's

Geen idee eigenlijk  :think: misschien je hier wat mee?
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=4258 maar ik denk niet dat je het kan spuiten. (ik ga je ook even melden want je staat in de verkeerde rubriek)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

je kunt marshmellows wel smelten, misschien als je ze dan mengt met boter...? geen idee hoor, maar komt zo in me op. lijkt me inderdaad erg lekker!!

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

5 Laatst bewerkt door Marinina (27-10-2010 15:05)

Marshmallow botercreme

Ingrediënten marshmallow botercreme:
200 gram boter (kamertemperatuur)
175 gram bakkerspoeder (of gewoon poedersuiker)
10 ml melk (kamertemperatuur)
marshmallow fluff (verkrijgbaar bij Jumbo)
2 theelepels vanille extract

Bereidingswijze:
1. Doe de boter in je mixerschaal en mix dit totdat het zacht is. Voeg dan de bakkerspoeder (poedersuiker), vanille extract, marshmallow fluff en melk toe en mix dit voor een minuut of 4. De botercreme is nu klaar voor gebruik.

6

Of een pot marshmellow fluf kopen en dat erop spuiten.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

mini marshmellows doorknippen en als bloemblaadjes op een cc

http://www.youtube.com/watch?v=bAevjSYjsxw

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

8

Mirjam5 schreef:

marshmellow fluf???? Nooooooit van gehoord  :think: is dat marshmellowcreme ofzo???

9

Heidimaris schreef:

mini marshmellows doorknippen en als bloemblaadjes op een cc

Dat was mijn eerste idee, maar kon kleine marshmellows nergens vinden  :(  toen dacht ik: koop grote en knip ze door het midden, maar het werd nog lang niet zo mooi, en zelf ben ik meer van de cremes ipv fondant of marsepein - ook geen marshmellowfondant, dus vandaar het idee> marshmellowcreme  :P

10

ik kan de minimarshmallows hier alleen bij de jumbo vinden  :D

lekker idee trouwens!!

misschien die tip van de marshmallowbotercreme maar eens proberen,volgens mij heb ik nog wat fluffspul staan  :9 hier!

**Liefs Ilona**

11

Nayramc schreef:
Mirjam5 schreef:

marshmellow fluf???? Nooooooit van gehoord  :think: is dat marshmellowcreme ofzo???

De link staat in mijn post bovenaan

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

12

Ik heb laatst marshmellows in een pannetje gesmolten met een heel klein beetje water en daar de cc's in gedoopt. Na het afkoelen werd het wel erg plakkerig, maar de kinderen vonden het heerlijk. Zelf heb ik ze niet geproefd, dus ik weet niet of ik het echt zou aanraden  :rolleyes:  Ik zat er wel aan te denken het nog eens te doen en ze dan even onder de grill te zetten zodat je echt zo'n lekker knapperig laagje er op krijgt.

13

Oh, dat lijkt me best lekker, krijg je dat van die gecarameliseerde gepofte marshmellows, die je boven de bbq maakt? Mjam, op een chocoladecc!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

14

Mirjam5 schreef:

Dat heb ik een keer geprobeerd. Na een uurtje wachten druipt het van je cc's af. Het heeft de neiging zichzelf af te vlakken.

15

hhhmmm  :think:
Heb een keer gelezen dat als je marshmellows in een beetje water opwarmt dat dit dan "vloeibaar" word, misschien kan dit door de bc??? Ik weet het niet hoor, moet wat verzinnen...

16

Annemiek schreef:

Oh, dat lijkt me best lekker, krijg je dat van die gecarameliseerde gepofte marshmellows, die je boven de bbq maakt? Mjam, op een chocoladecc!

Ooh dat klinkt heel lekker en verleidelijk :Y  O-)

Heb je hier mischien iets aan?
Dan kun je missschien de chocolade vervangen door iets boter, of misschien wel weglaten?
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … shmellows/

www.taartvaneva.nl   -  Te mooi om op te eten, maar te lekker om te laten staan.