1 Laatst bewerkt door peewee (27-10-2010 16:05)

Onderwerp: Marsepein en versieren

Hallo,
Ik heb nooit eerder een taart bekleedt met marsepein, maar ga dat nu toch voor de eerste keer s uitproberen. Even een kort wat vraagjes daarover:

Hoe dik rol je dat uit ?
Als je aan de zijkanten wil versieren met rondjes enzo, hoe plak je die dan vast?
Zal wel even klungelen worden de eerste keer, maar lijkt me erg leuk om te doen !

Nog een vraagje :
Eind van de maand worden mijn beide jongens 3 jaar. Ik zoek nog een leuk idee voor een taart. Heb al veel gezien, een spetterende (qua kleur dan) stapeltaart lijkt me erg leuk, maar wellicht nog andere ideeen?

Hoop wat te horen
Paul
p.s. Als ik op de verkeerde plek post, hoor ik het wel.

2 Laatst bewerkt door Liens (27-10-2010 16:15)

Re: Marsepein en versieren

Ik probeer altijd zo dun mogelijk uit te rollen tot ongeveer 0,3 cm dikte. Marsepein kan je gewoon vastplakken met een beetje water/suikerwater/of icing.

Hebben je jongens hobby's ofzo of zijn ze fan van iets? Dan kan je daarrond iets maken :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Bedankt Liens, daar kan ik wat mee.
Goeie site dit :) Meteen antwoord.

Sja, 3 jaar.... dat zijn dan auto's, treinen en tekenfilms.... Maar ik denk dat ik al een idee heb. Ze zijn allebei gek van tekenfilms van Noddy (als iemand dat kent) en van Peter Pan.
Dat zou een goed thema zijn...Nu nog de juiste vorm bedenken?

Iemand misschien die weet waar je ideeen over deze thema's kan vinden?

4

Google! :)

x Liefs van Lien x

5

Deze is bijvoorbeeld al leuk

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRN7T6QYyk3A3zPj-j_eS8bShJYzMKR5uwOLKVID5dhGIy1Kmg&t=1&usg=__nH11yVDpIwacuIGGofzTy_9n9jg=

x Liefs van Lien x

6

En lees links in de kolom ook even de FAQ. Daar staat taarttechnisch ook heel veel info in! Heeft mij heel goed geholpen toen ik net begon.

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

7

Ook via de zoekfunctie bovenaan de pagina is een wereld aan taartideeën te vinden. Succes!

You have one life, live it!!!