1

Onderwerp: FEEDBACK: hoe kan dit nou...?

ik had geprobeerd een leuk vormpje te snijden maar ik was te voorzichtig en had te dik afgesmeerd dus vandaar ziet het er een beetje raar uit!

hier een foto van de buitekant waarop je het goed kan zien:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LP844CHG-D.jpg

en eentje van de binnenkant om te laten zien hoe dik ik uitrol:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NX8TCGN7-D.jpg

wie heeft er aub tips voor mij? elke keer met bekleden heb ik wel een scheurtje of deukje oid

N-Joy Cakes

2

Re: FEEDBACK: hoe kan dit nou...?

ik denk dat je te dik afsmeert. je hoeft maar dun af te smeren.
ik smeer altijd af met 1:1 roomboter/poedersuiker
dun afsmeren en een uurtje in de koelkast

zover ik het kan zien, rol je je marsepein niet te dik uit.

Groetjes, Franka

3

yep, ik denk hetzelfde als franka.

te dikke laag afsmeercreme. je moet het zien als lijm zo dun. dan een uurtje de koelkast in, en dan de marsepein erover.
en daarna weer de koelkast in.

gebruik je voorgekleurde marsepein? ik kan namelijk niet met funcakes werken.. alleen met zeelandia krijg ik geen scheuren.

4

ik heb ook 1:1 afgesmeerd, maar omdat het snijwerk niet zo goed gelukt was heb ik het wat dikker gedaan op een aantal plekken bovenop. maar zodra ik de marsepein op de taart leg begin het altijd aan de zijkanten te scheuren. net of het te zwaar is en de marsepein kapot getrokken wordt. ik blijf dit probleem houden en weet echt niet hoe het komt.

N-Joy Cakes

5

chantal1980 schreef:

yep, ik denk hetzelfde als franka.

te dikke laag afsmeercreme. je moet het zien als lijm zo dun. dan een uurtje de koelkast in, en dan de marsepein erover.
en daarna weer de koelkast in.

gebruik je voorgekleurde marsepein? ik kan namelijk niet met funcakes werken.. alleen met zeelandia krijg ik geen scheuren.

het is alleen bovenop wat dikker afgesmeerd en daar heb ik ook geen scheurtjes, alleen aan de zeekanten. en het is zelfgekleurde zeelandia die vind ik veel fijner en lekkerder dan funcakes

N-Joy Cakes

6

heb je misschien te groot uitgerold?
Als je veels te veel over hebt dan wordt het zo zwaar als je het over de taart heen legt.

ik heb dat zelf ook gehad. Als je goed uitmeet hoe groot je rondje moet zijn met uitrollen dan kun je daar rekening mee houden.

is dat iets?

Groetjes, Franka

7

Fibi schreef:

heb je misschien te groot uitgerold?
Als je veels te veel over hebt dan wordt het zo zwaar als je het over de taart heen legt.

ik heb dat zelf ook gehad. Als je goed uitmeet hoe groot je rondje moet zijn met uitrollen dan kun je daar rekening mee houden.

is dat iets?

daar heb je een heel goed punt! ik heb altijd ruim voldoende over (kan er bijna nog een taart mee bekleden ;))
het is ook niet over de hele taart alleen paar plekjes, en zodra ik de marsepein over de taart leg (met deegroller) is alles nog heel totdat de zijkanten eroverheen gaan.

N-Joy Cakes

8

Ik denk dat je de marsepein wat dikker moet uitrollen, het ziet  er heel dun uit op de foto. De scheurtjes ontstaan niet door dik afsmeren.

Groetjes, Elly

9

marsepein moet je inderdaad dikker uitrollen dan bv fondant.

ook zou ik de marsepein eerst bovenaan de zijkanten aandrukken dan jan het daar al niet meer scheuren

10

Kleine scheurtjes kan je wegwerken met een likje crisco. Als je dat meteen doet als ze ontstaan is het misschien nog te redden.

Life is what you bake it.

11

Taartenmarie schreef:

Kleine scheurtjes kan je wegwerken met een likje crisco. Als je dat meteen doet als ze ontstaan is het misschien nog te redden.

Vaak komt er een beetje botercreme doorheen en lijkt het smeren met crisco het erger te maken maar misschien ben ik dan gewoon te voorzichtig

N-Joy Cakes

12

Komt er botercreme door je marsepein heen?? Dan rol je volgens mij toch echt te dun uit.

Life is what you bake it.

13

heb je de afgesmeerde taart laten opstijven in de koelkast voor de marsepein er overheen gaat?

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

14

lizzl schreef:

heb je de afgesmeerde taart laten opstijven in de koelkast voor de marsepein er overheen gaat?

Hij heeft zo'n 4 uur in de koelkast gestaan, kon ik mooi even langs ikea ;-)

Ik ga denk ik toch maar wat dikker rollen en kleinere lap gebruiken

N-Joy Cakes