1

Onderwerp: Vulling nodig?

hoihoi,
ik ben nieuw op dit forum!
ik wil graag een taart gaan maken met (waarschijnlijk) fondant..
Ik wil een gewone basisbisquit gebruiken.

Maar is een vulling nodig? Want dit lijkt me namelijk erg lastig voor de eerste keer en ik zou niet weten met wat ik het moet vullen.. ( wat is de makkelijkste vulling?)

en daarop wou ik gewoon botercreme doen en dan fondant..

groetjes

xx. Francis

2

Re: Vulling nodig?

anders is het nogal droog als je m niet vult, je kan m gewoon doorsnijden en dan iets ertussen doen... als je niet wilt vullen kan je beter iets van cake gebruiken, dat is wel lekker

3

ja, vulling is wel nodig. anders is het een veel te droge hap... dan kun je hem beter van gewone cake maken en die bekleden.

al zou je hem maar 1 x doormidden snijden en aan de ene kant een laagje jam, en de andere kant een laagje botercreme doen, dat maakt het al heel wat lekkerder.

als je hem gaat afsmeren, dan niet de botercreme van de mix gebruiken want dan smelt je fondant. dit gebruik je alleen als vulling (wordt nog veel lekkerder met een smaakje erdoor zoals chocopasta of jam)

om af te smeren gebruik je 250 gram poedersuiker en 250 gram zachte roomboter. dit 10 minuten mixen en je hebt genoeg voor zo'n 3 taarten.

4

vullen gaat heel makkelijk, 2 x doorsnijden met een broodmes (hoeft helemaal niet perfect recht te zijn de eerste keer) en dan op 1 laag aardbeienjam smeren  en de volgende botercrememix uit de shop. erg makkelijk en lekker!

N-Joy Cakes

5 Laatst bewerkt door Francis_ (27-10-2010 15:03)

o oke, dan ga ik eht eens proberen met botercreme en jam.
die botercreme om af te smeren had ik ook al gevonden ja.  ;)
en wat is handig om voor fondant te kopen ( anders moet ik in ander subforum nog een topic openen en dat is zo onhandig..)
want ik wil eigenlijk eerst gewoon 1 taart maken om te kijken of het bevalt en dan wil ik niet gelijk zoveel..
is er niet een startersset fondant ofzo? ik zat al rond te kijken..
met een paar kleurtjes ofzo..

edit; ik heb het starterspaket gevonden!

xx. Francis

6

veel plezier en succes met je eerste taart, ennuh.....tot de volgende keer want het zal niet bij 1 keer blijven :D

N-Joy Cakes