1

Onderwerp: Stapeltaart vraagjes...

Binnenkort ga ik mijn eerste stapeltaart maken,en nu heb ik een paar vragen...

- Ik wil gaan stutten met kitkat. Is een kitkat wel lang genoeg?

- Hoe bewaar ik hem? Ik heb namelijk geen hoge taartdoos.. Is die wel ergens te verkrijgen?

- Hoeveel kartonnetjes onder de bovenste taart? Is een genoeg?

Sorry voor de vraagjes  :o  Maar alvast bedankt.

2

Re: Stapeltaart vraagjes...

Deborah schreef:

Binnenkort ga ik mijn eerste stapeltaart maken,en nu heb ik een paar vragen...

- Ik wil gaan stutten met kitkat. Is een kitkat wel lang genoeg?
Als je ervoor zorgt dat je taart niet hoger wordt dan 1 kitkat zit je goed. (houdt ook rekening met de vulling)

- Hoe bewaar ik hem? Ik heb namelijk geen hoge taartdoos.. Is die wel ergens te verkrijgen?
Er zijn hoge taartdozen te verkrijgen ja, maar wel prijzig (vind ik)http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1824 Dit is bijvooreeld een XXL doos.
Je kunt ook je taart in een normale doos zetten en dan de deksel er aan de achterkant, omhoogstaand, tegenaan schuiven. (je krijgt dan een L vorm) Dan kun je hem mooi inpakken met doorzichtig papier.

- Hoeveel kartonnetjes onder de bovenste taart? Is een genoeg?
Als je kartonnetjes hebt die aan beide kanten een coating hebben dan is 1 genoeg. Heb jekartonnetjes die maar aan 1 kant een coating hebben dan moet je er 2 tegen elkaar doen met de coating aan de buitenkant.

Sorry voor de vraagjes  :o  Maar alvast bedankt.

Liefs, Zanoni

3

Bedankt voor je antwoorden!

Sjezus wat is zo'n hoge doos duur!!

Hoelang kan een taart ongeveer zonder doos op tafel blijven staan?

4

Deborah schreef:

Hoelang kan een taart ongeveer zonder doos op tafel blijven staan?

Niemand die antwoord weet op mijn laatste vraag? :(

5 Laatst bewerkt door zoethoudertje (13-10-2010 08:21)

Geen idee hoelang je hem zonder doos op tafel kan laten staan. Ligt er denk aan wat er in je taart zit wat kan bederven. Marsepein en fondant kunnen er natuurlijk wel tegen. (heb zelf ook nog niet veel ervaring hoor :o )
Gisteren ben ik wel geslaagd bij de hema, ik kocht dozen voor ongeveer 20 cm. taart gekocht voor 0.25 cent.
Succes verder!

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

6

Hema, bij ons verkoopt ze niet.... :/

Ik wil op zaterdag avond de taart maken, en hij is voor de volgende dag. Wil gaan vullen met botercreme en vlaaivulling. Maar zou hem ook bloot in de koelkast kunnen laten staan?

Op zich zou botercreme met vlaaivulling toch buiten de koelkast moeten kunnen?
Ik heb onlangs ook wat bewaard in een plastic zak met een theedoek erin om het vocht op te nemen, maar de marsepein zweette toch wel wat.  Op zich droogt het ook wel weer op de volgende dag.
Misschien maar even wachten of er wat baksters met meer ervaring reageren.

8

Vlaaivulling en botercreme kan gewoon buiten de koelkast bewaard worden.

Ik heb een keer op een workshop een taartje gemaakt en toen ingepakt in doorzichtige inpakfolie.
De taart heeft zo een paar dagen gestaan totdat die helemaal op was....en dat ging prima.

Eind deze maand wordt mijn dochter 3 en dan ga ik ook voor het eerst een stapeltaart maken en dan doe ik het ook op dezelfde manier.

En zelf twijfel ik nog of ik wel/niet ga stutten met kitkat.
Omdat je daar verschillende meningen over leest.

Succes met het maken van je 1ste stapeltaart!!

Groetjes Marianne

9

Ik stut met dowels omdat ik het risico niet wil nemen. Stapeltaarten vul ik altijd met bc, dan hoeft de taart niet per se in de koelkast.
Wanneer het een taart is voor de volgende dag staan ze wel 's nachts in de koeling. Maar dan altijd bloot. Zweten doen ze toch wel, zeker in de zomer. Maar dat droogt weer op  ;) .

10

Ik stut ook altijd met dowels, better safe than sorry.
Ik zet al mijn taarten gewoon in de koelkast en gaat altijd goed. Je moet alleen zorgen dat ie niet tegen de achterkant aan staat. Dat gaat niet goed.
Mijn verjaardagstaart heeft op mijn verjaardag bijna de hele dag gewoon op tafel gestaan en dat ging ook prima. Terwijl ik ook vullingen had met melkproducten erin.
Succes!

11

Weer even wat te vragen... Ik maiskolfprikkers besteld om te stutten. Die dingen zijn veel te kort!  :s  Het is toch de bedoeling dat helemaal tot aan je karton komen?

12

Het is de bedoeling dat ze aan de ene kant op je karton zitten en aan de andere kant net onder het oppervlak van je taart. Anders steunen ze niet zo veel.
De dowels uit de webshop zijn iig lang genoeg, die moet je op maat knippen.

13

* zucht *
Vind het zonde om een hoop verzendkosten te moeten betalen voor een paar dowels. Heeft iemand nog wat over voor mij?  O-)

14

ik gebruik altijd kittekat en dit ga bij mijn altijd prima

groetjes
dorinda

15

Deborah schreef:

* zucht *
Vind het zonde om een hoop verzendkosten te moeten betalen voor een paar dowels. Heeft iemand nog wat over voor mij?  O-)

Maiskolfprikker gebruiken

Life is what you bake it.

16

Deborah schreef:

* zucht *

Je mag er best eentje van mij, ik woon in Hoofddorp. Moet je hem wel komen halen :D

17

Ik probeer het eerst even ik alphen oke? ;)

Annick in Gouda heeft maiskolfprikkers, die kan ze vast voor je opsturen?
Jammer dat je zaterdag niet kan komen?...

19 Laatst bewerkt door Deborah (28-10-2010 18:34)

Zijn dat wel lange dan? Vind het ook erg jammer van zaterdag :( Hoop dat er snel een nieuwe datum geprikt word!