1

Onderwerp: Heb jij al eens een cc in een xenosdoosje opgestuurd?

Ik zit te denken om een tante die wat verder weg woont een doosje cc's op te sturen.

Het lijkt met het handigst te bekleden met fondant omdat dit licht indroogt en dat lijkt me handiger om te versturen.

Heb jij dat al eens gedaan en komt het goed aan?

Heb je nog verdere ideeeen? Alvast bedankt :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

Re: Heb jij al eens een cc in een xenosdoosje opgestuurd?

nee, ik niet maar vind het wel een topidee! gewoon eens doen. maar hoe doe je dat met verzenden. is "this side up" met een pijl voldoende? of wil je ze vastlijmen (dubbelzijdige tape misschien) oid?

succes!

liefs marieke

3

Vraag mij af of cc nog lekker zijn tegen de tijd dat ze aankomen. Moet met pakketpost en daar gaat toch wel een dag of 2 overheen. De bedoeling is natuurlijk dat ze leuk overkomen en inpakken maakt het dan minder leuk.

Weet het niet, hoor...misschien kan het wel. Vind het in ieder geval wel een heel leuk idee :Y

4

Ik heb het ooit gedaan, versturen per post.... Was een daverende mislukking! Zou echt voor koekjes gaan :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5 Laatst bewerkt door zoethoudertje (24-10-2010 20:04)

Adrienne schreef:

Ik heb het ooit gedaan, versturen per post.... Was een daverende mislukking! Zou echt voor koekjes gaan :Y

Hoi Adrienne,
Kan je me vertellen wat er mis ging?  Zijn koekjes juist niet erg breekbaar. Dan krijg je een doosje kruimels. Het is nu in ieder geval geen zomer, dus geen last van hitte.

:)

6

Ik denk dat het op zich wel moet gaan als je de tussenruimte opvult met steeds een stukje van dat noppenfolie rondom ieder CC-tje zodat 'ie helemaal klem zit... Dan maakt het ook niet meer uit of de doos op zijn kop gaat...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7 Laatst bewerkt door sarahtje (27-10-2010 09:07)

Mischien zijn die 'cake in a jar' dingen wel iets?
Ik zoek het even op.

*edit* Even opgezocht, ik heb niet meteen een goede link gevonden maar dit is ongeveer wat ik bedoel. http://cupcake-fabulous.com/

8

Ik heb het voor de huwelijksdag van mijn ouders gedaan. Cupcakes met fondant bekleed en in het doosje. Om de cakejes op hun plek te houden een halve rol keukenrol in strengen om de cakejes gedaan en boven om nog eens enkele vellen om ze zo weinig mogelijk bewegingsruimte te geven.

Ingepakt in een stevige doos met daarop duidelijk aanwijzingen (this side up, breekbaar, fragile, etc) en de volgende dag een hele blije moeder en ze smaakten nog heerlijk ook, waren stroopwafelcupcakes.

Dus het kan...

A cake a day, keeps the doctor a way (if only that would be true)

TouTaarT schreef:

Ik heb het voor de huwelijksdag van mijn ouders gedaan. Cupcakes met fondant bekleed en in het doosje. Om de cakejes op hun plek te houden een halve rol keukenrol in strengen om de cakejes gedaan en boven om nog eens enkele vellen om ze zo weinig mogelijk bewegingsruimte te geven.

Ingepakt in een stevige doos met daarop duidelijk aanwijzingen (this side up, breekbaar, fragile, etc) en de volgende dag een hele blije moeder en ze smaakten nog heerlijk ook, waren stroopwafelcupcakes.

Dus het kan...

Leuk toch, iemand woont wat verder verrassen. Hoe eenvoudig geef je iemand een goed gevoel. Bedankt :)

10

Als je ze 'smorgens maak en dan in d emiddag nog op de post kunt doen dan zijn ze toch nog wel lekker bij aankomst??
Mocht de post er 2 dagen over doen dan zijn ze nog wel lekker hoor!!

Ik zou ze ook in een doosje doen met eventueel keukepapier rondom het cakeje.
En dan bovenop zo'n insteekhoesje leggen met daar bovenop weer wat keukenpapier zodat het geen kant op kan.

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!