1

Onderwerp: Springvorm versus siliconenbakvorm

Hoi,

Jullie raden mijn vraag natuurlijk al! Wat vinden jullie het handigst om te gebruiken voor een biscuit-taart? Een springvorm of een flexibele siliconenbakvorm.

Ik heb alleen maar ervaring met springvorm, maar wil misschien nieuwe bakvormen gaan kopen.

Groetjes Susanne

2

Re: Springvorm versus siliconenbakvorm

siliconen ben ik persoonlijk geen fan van omdat t niet vormvast is en je er niet zo handig mee om kan gaan omdat t stuitert

3

ik vind siliconen echt vreselijk om mee te werken als je gewoon een rond biscuitje of cakeje wil bakken. Alles bubbelt en flubbert. Als je fijn wil bakken kun je beter goede pme- of wilton bakvormen aanschaffen. Die werken superfijn.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

Ik vind silicone ook helemaal niks  :nooo

5

Geen van beide voor mij. Geef mij maar Wilton/PME bakpannen.

Jacqueline

6

geen siliconevorm, vreselijke dingen
ik heb nu de springvorm van blokker

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

7

yakefrank schreef:

Geen van beide voor mij. Geef mij maar Wilton/PME bakpannen.

Ik bak ook PME  ;) , maar als ik moet kiezen tussen silicone en een springvorm, dan de springvorm.

8

Ik gebruik allebei, maar vind de vaste vormen (springvormen) prettiger dan de silicone.  :Y

Dat is toch een TAART waard!

9

Liever de gewone spring-en cakevormen, de sillicone vormen flubberen alle kanten uit.
Heb geen bakpannen.

Willy

10

Ik heb geen silliconen bakpannen maar pme/ wilton. Persoonlijk lijkt mij ook dat silliconen de warmte niet zo goed geleiden als dat metaal dat doet.

11

Hoi,

Bedankt voor de tips. Ik heb even gegoogeld en mooie vormen gevonden van het merk PME.

Groetjes Susanne

12

Ik vind met cake de cake hier altijd hoger uit de sillicone vorm komen dan uit de ijzeren vorm. En met taart heb ik alleen nog ervaring met springvormen.

Hobby's: bloemschikken~zeep + zeepkettingen ~creatief met servies~ enz enz.