1

Onderwerp: Structuur botercreme is veranderd na invriezen?

hallo,

ik heb een aantal malen vers gemaakte meringue botercreme ingevroren en iedere keer als ik het er uit haal en op temperatuur laat komen is het daarna een soort korrelig van structuur.
de smaak is nog prima, maar het is dus niet meer mooi glad.
ik heb het nog even gemixed maar had het idee dat het daar alleen maar erger van werd :(

hebben jullie dit ook, of doe ik iets verkeerd?

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

2

Re: Structuur botercreme is veranderd na invriezen?

De kom even verwarmen met een fohn tijdens het mixen! :) Niet op een plek blijven hangen en niet té dicht erop want dan smelt het, dus met de fohn blijven bewegen over de hele kom zodat het wel iets warmer wordt maar niet smelt.

Je kan de kom van de mixer ook even een paar seconden in warm water hangen en dan nog een keer mixen, mocht de structuur nog niet helemaal goed zijn dan nogmaals een paar seconden en mixen, tot ie weer glad is.

Maar de tip met de fohn heb ik geleerd bij de bakker en werkt perfect :D

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

3

Etspaghet schreef:

De kom even verwarmen met een fohn tijdens het mixen! :) Niet op een plek blijven hangen en niet té dicht erop want dan smelt het, dus met de fohn blijven bewegen over de hele kom zodat het wel iets warmer wordt maar niet smelt.

Je kan de kom van de mixer ook even een paar seconden in warm water hangen en dan nog een keer mixen, mocht de structuur nog niet helemaal goed zijn dan nogmaals een paar seconden en mixen, tot ie weer glad is.

Maar de tip met de fohn heb ik geleerd bij de bakker en werkt perfect :D

Dank je voor je snelle reactie! dit ga ik zeker de volgende keer proberen!

www.label6.nl

4

Of de kom in een bak met warm water zetten tijdens het mixen. Zelfde idee als de fohn :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

5

Almie schreef:

Of de kom in een bak met warm water zetten tijdens het mixen. Zelfde idee als de fohn :)

:lol:  die is denk ik nog makkelijker uitvoerbaar! dank je! :Y

www.label6.nl