1

Onderwerp: gipsmal voor marsepein

Vraagje: Ik moet van de week een paardentaart maken voor mijn dochter die 8 is geworden. Ze wil een paardentaart. Ik dacht dat je misschien een gipsmal kunt gebruiken om marsepeinpaardeneeld te maken voor op de taart. Maar kan dat en hoe werkt het dan want de marsepein is zacht als je gekleurt hebt en gekneed.

2

Re: gipsmal voor marsepein

Ik heb ooit gelezen dat het materiaal waar gipsmallen van gemaakt worden niet voedselveilig is....

3

Ja, dat heb ik ook gelezen, maar dan zou je de decoratie toch gewoon niet op kunnen eten? Maar zijn er ervaringen met het werken met gipsmallen?

4

Ja, dat zou misschien wel kunnen...en verder even de vriezer in voor je de mal er af haalt?

5

Niemand? Niemand die ervaringen heeft met gipsmallen? Ik hoop dat er nog iemand is

6

Vond met de zoekfunctie nog dit:

www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=87542

7

amvleugel schreef:

Ja, dat heb ik ook gelezen, maar dan zou je de decoratie toch gewoon niet op kunnen eten? Maar zijn er ervaringen met het werken met gipsmallen?

er is een verschil tussen een gipsmal en een voedingsmal, weekmakers e.d. kan je wel in een gipsmal doen maar niet in iets waar eten in moet

8

Ja, maar er wordt toch ook wel gewerkt met kleimallen? Is dat zo'n verschil dan? Dat is toch ook niet geschikt voor voedsel in te doen?

9

nee t is alleen geschikt voor voeding als dat erop staat, ms zijn er wel kleimallen die wel geschikt zijn voor voeding

10

Zijn er wel mede bakkers die ervaringen hebben met kleimallen?