1

Onderwerp: waarom mag je bloem niet mixen

Hallo allemaal,
ik gebruik altijd het recept voor basisbiscuit 2 van de site hier, maar vraag me af waarom je de bloem er niet door mag mixen.. Dit is zo lastig, ik houd vaak klontjes in het beslag. En als je dan spatelt, doe je dat dan met een houten spatel of zo'n silicone ding?? Alvast bedankt voor de reacties!

2

Re: waarom mag je bloem niet mixen

anders blijft het niet luchtig

3

oke, dank je voor het antwoord, maar waarom kan je bij de biscuitmix, wel alles tegelijk mixen dan, daar zit de bloem al door toch?

4

hmmm dat weet ik niet, dat heb je vaak met die kant en klaar pakken dat werk anders dan als je alles met aparte ingrediënten maakt. Ik heb hier namelijk van de AH cc mix daar hoef ik geen eieren mee te mixen????

5

ik gebruik altijd een silicone en je moet het deeg er doorheen spatelen om de luchtigheid van je eieren vast te houden, anders mix je die lucht er weer uit en dan hou je een pannekoek over.

Groetjes, Dorothea.

6

Bloem even zeven,,
als je mix gebruikt mag je NIET zeven,, want dan scheid je alle deeltjes waardoor het niet meer werkt.

voor al uw gebak groot en klein moet u bij bakker moniek zijn : www.wix.com/bakkermoniek/zwambag

7

moniekz schreef:

Bloem even zeven,,
als je mix gebruikt mag je NIET zeven,, want dan scheid je alle deeltjes waardoor het niet meer werkt.

Nooit geweten, dat van de mix. Niet dat ik de mix zeefde  :), maar toch wel handig om te weten..

8

tja ,, zit op de bakkersschool ,, best handig

voor al uw gebak groot en klein moet u bij bakker moniek zijn : www.wix.com/bakkermoniek/zwambag

9

Een kleine tip, ik las dit ergens van de week; doe de bloem erdoorheen met je handen ipv met een spatel. Lijkt me erg vies (natuurlijk wel eerst je handen wassen ;)), maar het werkt wel, zeker omdat je kan voelen of er nog klontjes zitten.
Bloem mag je dus wel mixen, alleen niet bij biscuit omdat je de luchtigheid verliest. Bij de mix mix je alles al met de eieren, dat blijft luchtig.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

oke, dank je wel. Als ik weer een bestelling plaats, koop ik een keer mis erbij, tot die tijd doe ik het wel zo. De tip met mijn handen ga ik eens uitproberen  :lol:  Ik houd wel van een knoeiboel!!

Ik zeef de bloem altijd, maar dan nog houd ik klontjes, al ging het de laatste 4 biscuits van de afgelopen 3 dagen goed!!

11

moniekz schreef:

:think: Vreemd, ik zeef de mix van de webshop wel en krijg altijd heel hoge kapsels.
Voortaan dus niet meer zeven, scheelt weer tijd. :)

You have one life, live it!!!

12

moniekz schreef:

Bloem even zeven,,

daar heb ik echt nog nooit van gehoord

13 Laatst bewerkt door Esther68 (26-10-2010 22:13)

etmc schreef:
moniekz schreef:

Bloem even zeven,,

Ik ook niet , maar vind het wel logisch. Het ziet er al anders uit dan bv gewone cakemix en bloem. Compacter.

14

zeef de bloem 3 a 4 keer, dan heb je geen klontjes meer en krijg je meer lucht in je beslag. Wel meer werk.

groeten Sylvia

15

Esther68 schreef:
etmc schreef:
moniekz schreef:

Bloem even zeven,,

Ik ook niet , maar vind het wel logisch. Het ziet er al anders uit dan bv gewone cakemix en bloem. Compacter.

ja maar als je er niks uithaalt kan t niet anders worden...