Onderwerp: Lilac slagroom word niet stijf (houdbaar)

Ik heb toch zeker 10min staan kloppen (mixer) en 3 pakjes weggemikt omdat ze allemaal niet stijf wilden worden!

Ze blijven een vloeibaresubstansie.... ik heb wel koud genoeg geklopt(stonden al een paar dagen in de koeling), wel wat suiker eringedaan, en toch mislukt het!terwijl ik  met "verse" slagroom nooit moeite hebt!

Doe ik iets verkeerd, of heeft iemand dit ook!?

Groetjes Marielle

2

Re: Lilac slagroom word niet stijf (houdbaar)

misschien met klopfix erin proberen?

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

ja kan ik idd ook nog proberen, alleen zou dat ook zonder moeten lukken.... vind het gewoon raar, dat het tot 3 keer toe niet lukt!! :s  ;)

Groetjes Marielle

4

Ik vind het rotspul, die houdbare slagroom. Krijg 'm ook nooit stijf. Heb wel een paar pakjes in de koelkast staan voor het geval van nood (net alsof het in een 'noodsituatie' ineens wel stijf wordt  :grr: ) maar ik werk normaal met niks anders dan verse slagroom! Die is dan wel duurder, maar die lukt wel in 1 keer!

5

Een schepje bbrpoeder door je slagroom kan ook wonderen verrichten. Het zal wel een bindmiddel zijn, weet verder ook niet waarom.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

heb altijd houdbare en nooit problemen....

Groetjes, Dorothea.

7

ik heb ook altijd houdbare, maar nu bij de Jumbo was er een ander merk, merkte vanavond ook verschil met stijf kloppen.
Heb voor de zekerheid wat vulling apart in de koelkast bewaard zodat ik morgen kan kijken of het toch nog iets opstijft vanacht.

8

Ik heb dat met die van de AH die krijg ik dus echt niet stijf geklopt terwijl ik met die van de aldi nooit geen problemen heb  :s

9

Heb je ook goed geschud voor dat je de slagroom in je mixer deed.

Er zit nl dunne slagroom en dikke drap in, had van de week niks anders en had deze dus meegenomen en vond het er al vreemd uit zien maar het is wel gelukt.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

Ja heb heel goed geschud! Alles zoals het hoort!!  :Y
Maar heb die nu van lang lekker, weet even niet welk merk! en nog 1 pakje van lilac, ga die nog een keer proberen met een zakje klopfix, (om te testen) en anders hou ik het toch liever bij de verse!! :) Dat gaat wel goed!!  :lol:

Groetjes Marielle

11

dat van die dikke drap viel mij ook op, heb ik normaal niet, zeg maar bij de oude pakjes. Die dikke drap heb ik erbij gedaan, ik had nog een restje in de koelkast gedaan om te kijken wat het doet na een nachtje, maar moet zeggen is lang niet zo stijf als wat ik bij de oude pakjes gewend ben

Hey Brigitte,

Ook weer in het land?? ;) Leuk gehad???

Ik vind het rotspul!! Ga maar weer gewoon op de "verse" slagroom over!! Dat werkt tenminste wel!! :)

Groetjes Marielle

13

Lilac is toch van de Liddl???

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

14

Ook bij mij lukte het de laatste keer niet om de houdbare slagroom van de lidl stijf te kloppen.
Eerder gaf het nooit problemen.

Willy

Weet niet of deze room ook bij Lidl te koop is, ik heb hem bij C1000 voor 35 cent!

Groetjes Marielle

16

ja, we zijn weer terug!

ik heb hem volgens mij bij de jumbo of ah vandaan, maar heb inderdaad nu verse genomen. vond de houdbare wel makkelijk als het eens misging of net te weinig hups een nieuwe pakje erbij.

en bij verse zit je altijd met de datum

17

Ow..dan ben ik mis, in zo'n pakje is altijd een ramp..welk merk dan ook.
Slagroom uit de koeling die je op moet kloppen werkt gewoon echt het best. Zeg de houdbare maar vaarwel ;)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014