1

Onderwerp: Keiharde fondant of toch iets anders...

Dag dames,

ik wil een taart maken met daarachter een 'achterwandje of muurtje' die ik wil beschilderen. Dus ik wil een rechthoekige dunne lap fondant uitrollen, dat laten drogen, daarna beschilderen en het dan tegen de achterkant van de taart rechtop zetten.

Maar maak ik dat van fondant met superveel tylose of moet ik toch iets anders gebruiken. Het moet echt knetterhard worden want anders valt het om of zakt het in ofzo.

Ik hoop dat iemand mij de oplossing geeft van welk spul ik dit achterwandje moet maken. Ben benieuwd naar jullie antwoorden en alvast bedankt voor het lezen.

2

Re: Keiharde fondant of toch iets anders...

Met mexican paste (recept staat hiernaast onder recepten) dat wordt keihard. Het heeft wel een tijd nodig om te drogen, reken een week. Rol ook niet te dun uit.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

aha... dus daar gebruik je mexican paste voor! Thanx. Ik ga het proberen en ik heb ook nog ruim de tijd dus dat zal wel goedkomen denk ik.

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ga gelijk het recept opzoeken en kijken of ik alles in huis heb om het te maken.

mocht dit niet lukken, dan kun je ook nog 2 mdf plaatjes tegen elkaar schroeven/lijmen/timmeren, en dan de achterste bekleden net als een cake-board, en daarna de taart erop zetten :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs