1

Onderwerp: [feedback] 1e keer cups met toef!

Mijn eerste keer cupcakes met toef!
Vond het erg lastig... was ook een last minute idee.
Weet niet of jullie tips/ideeën voor me hebben?

Ik heb eerst de botercreme gemaakt, daar paar druppels kleurstof doorheen gedaan. Sommigen werden wat 'korreliger'?
Had de botercreme eerst weer terug in koeling gezet, maar toen kreeg ik het bijna niet meer gespoten  :+

http://img36.imageshack.us/img36/6843/dsc00465w.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/2475/dsc00474h.jpg

Uiteindelijk wel een kleurrijk tafereeltje geworden ;)

Re: [feedback] 1e keer cups met toef!

He wat gaaf!
Ziet er super uit!
Heb gelijk inspiratie voor de cc die ik dit weekend voor ons familie weekendje weg ga maken!

3

zie idd dat er iets is gebeurd met je botercremé, hoop dat het wel smaakt  :9
Ziet er in ieder geval lekker en kleurig uit !  :thumb:

4

Lekker kleurig! Zo te zien heb je kleurstof op waterbasis toegevoegd. En water en boter.... gaat niet zo goed samen. Volgende keer gewoon gelkleurstof toevoegen, of de kleurstof al aan het water voor de mix toevoegen en heeeeel lang mixen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

Mooi hoor Ashley! Hartstikke mooie kleurtjes zo  :thumb:
Het korrelige zie ik inderdaad ook...

Tot morgen!

6

Jammer dat het is gaan schiften... en bij gelkleurstof kan dat ook gebeuren hoor

7

Wilde net zeggen.. haha het is gewoon gelkleurstof!  ;)
Maar denk dat het kwam doordat ik hem uit de koelkast heb gehaald, en daarna pas gekleurd heb!

Dankjewel!

8

dan is t temperatuurverschil te groot... sowieso niet in de koelkast zetten als je t wil spuiten maar dat had je al door ;)

9

Ik had laatst botercreme gemaakt voor bonbons en daar slagroom aan toegevoegd, dat ging toen ook korrelig worden. Ik heb dat opgelost door er een beetje banketbakkersroom poeder doorheen te mixen. Bij mij loste dat het probleem op. Voor een toef op een cc gebruik ik trouwens toch al botercreme met banketbakkersroom omdat het dan minder zwaar is.