1

Onderwerp: Poeh, dit wordt een moeilijke klus! Wie helpt me met ideetjes?

Hij staat al gevuld en afgesmeerd in de koelkast, klaar om morgen gedecoreerd te worden. Het is een taartje van 21cm, op verzoek van mijn tante om haar zoontje Lucas te herdenken die 19 jaar geleden bij de geboorte is overleden.... Ja, vlinders, sterretjes zou ik kunnen gebruiken, maar ik weet het niet... Ze wil dat ik er een vrolijke taart van maak... Lucas' naam en leeftijd moeten er in ieder geval opkomen.

Wie helpt me met goede voorbeelden?

Jacqueline

2

Re: Poeh, dit wordt een moeilijke klus! Wie helpt me met ideetjes?

Soo...dat is inderdaad een pittige.... :think:
Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo snel iets weet...
Maar....is het misschien een idee om de taart "gewoon" te bekleden, ik bedoel dan als een 'normale' vrolijke taart, maar dan juist een (klein) subtiel detail wat als symbool voor hem staat?
Heeft je tante misschien iets als 'symbool' van hem?

Mijn vriendin heeft door haar broer een ster laten ontwerpen en heeft die altijd als ets op haar nachtkastje staan, en nu ook als tattoo..

Maar anders bv een klein sterretje, zijn eerste letter, of sterrebeeld??

heel veel succes in ieder geval, en ik hoop dat je wat aan mijn 'gebrainstorm' hebt! ;)

3

Ik denk datje heel goed met vlindertjes en sterretjes kan werken hoor. Als je het in rustige kleuren houden en verder sober.

Is erg mooi denk ik!

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

4

Een wolkje (balletjes fondant en dan lapje eroverheen geloof ik?) met daarin een sterretje op een floral wire?

5

Hmmm..Ik weet het ook niet zo goed, misschien een regenboog, idd wolken met een sterretje erin (alsof Lucas daar zit) en vlindertjes. Vlindertjes staan toch voor het verlies van een kind?

In dezelfde kleur als je taart zijn naam ofzo?

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

6

een regenboog?
of zoiets:
http://www.azm.nl/5008/68103/5018/Levensboom.jpg?link-ref=159934

Life is a piece of cake.

7

Je zou de taart in de vorm van een halve maan kunnen maken en daar dan een engeltje op laten slapen? ( als je snap wat ik bedoel)

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

8

annick67 schreef:

Een wolkje (balletjes fondant en dan lapje eroverheen geloof ik?) met daarin een sterretje op een floral wire?

Een wolkje was ook het eerste wat ik dacht.
Er is hier al eens een taart voorbij gekomen met een baby op een wolk i.v.m. overleden kindje. Moest ik nu gelijk aan denken.
Maar vind dit echt een heel moeilijk onderwerp.
Sterkte en succes.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

9

Heel erg bedankt voor de mooie ideetjes allemaal. Maar ik denk dat ik het toch een beetje anders ga aanpakken, het moet toch echt ook wel een vrolijke taart worden, vandaar. En Lucas zou ook 19 zijn geworden, toch een volwassenere leeftijd.

Zojuist zag ik in de parade een mooie taart (http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=119802). Ik denk dat ik deze kleuren ga gebruiken (van de bovenste taart dus).

Tsja, ik ben er nog niet over uit....

Jacqueline

10

Je kan ook zijn naam in de sterren zetten

11

Dat wilde ik idd gaan doen!

Jacqueline

12

Nou, hij is af. Uiteindelijk gekozen voor de kleuren van mijn tante: groen, blauw, roze, wit en paars. Technisch gezien een supersimpele taart, maar ik vond het de moeilijkste ooit....

Jacqueline

heb je een foto?
toch moeilijk dat soort dingen....als de moeder in kwestie er maar "blij" mee is

Oops! I did it again.....