Onderwerp: Samen 100
Een vriendin, haar man en kinderen van mij vierde dit jaar gezamelijk dat ze 100 werden.
En dat moest natuurlijk groots gevierd worden op een kasteeltje, met boswandeling en een echte ridder. Een groot spektakel, en bij zo'n groot feest hoort dan ook een taart in thema.
Dus heb ik voor de verjaardag een drie lagen taart gemaakt in het thema herst en ridders. En een taart extra voor moeders, zodat zeker iedereen een stukje taart zou krijgen.
Helaas kon de top niet op de taart gezet worden onders zou deze in storten. Maar de top was een pompoen die er eng echt uitzag.
De vulling was mascapone met bosvruchtenjam en bosvruchten taartvulling van HAK.
De tweede taart: zitten mijn vriendin met haar man als een stoere en echte ridder, tussen de paddestoelen, de torren, lieveheersbeestjes, slakken. Tegen een windlicht waarin blaadjes zitten en een spinnetje.
De taart is van chocolade bescuit gemaakt, de vulling is chocolade pasta met daardoorheen witte chocolade botercreme en verkruimelde bokkenpootjes. (de bokkenpootjes baviora was mislukt dus moest ik het anders oplossen, en achteraf bleek het een succes te zijn)
De derde en onderste taart, zitten de kinderen, twee meisjes en een jongen. De jongen is net als zijn vader een klein riddertje. Ze zitten tussen de bladeren, slakken, torren, lieveheersbeestje en spinnen en niet te vergeten heel veel paddenstoelen.
De vulling is mascapone met kersen jam en kersentaartvulling.
De taart voor moeders, de laatste en lossen taart. Met marsepeine rozen die beschilderd zijn met poederverf waardoor ze erg mooi worden. Dat kan ik iedereen aan raden te doen. Rozen van witte marsepein maken en dan met poederverf beschilderen, verschillende kleurenschakeringen gebreuken en ze worden geweldig.
De vulling heb ik simpel gehouden, mascapone met abrikozenjam.
Het was ontzetten veel werk, maar zo leuk en met zoveel liefde gedaan en ook met veel liefde inontvangst genomen door mijn vriendin en haar gezin, en dat is wel de grootste beloning die ik kan krijgen voor mijn taarten.
wat een details!
Moest de pompoen daar weer bovenop..?