1

Onderwerp: chocofondant welk merk?

Hallo,

via de zoekfunctie heb ik verschillende topics gelezen over de voor en nadeel van chocolade fondant. over ieder merk zijn de meningen volgens mij verdeeld.
ik wil heel graag een emmer chocolade fondant bestellen. maar ik wil er eigenlijk geen marsepein doorheen mengen. het is bedoeld om een taart te bekleden.
ik zie door het bomen het bos niet meer zullen we maar zeggen :s
welke adviseren jullie?

alvast bedankt

gr marjolein

Re: chocofondant welk merk?

dan zou ik kiezen voor funcakes :Y Bakels, is geweldig spul, maar pure bakels is echt kneiterhard en het is echt een work-out om dat te kneden om een taart mee te bekleden. Als je eenmaal de bal hebt uitgerold, voelt het net als leer en je kunt heel strak bekleden, maar is het gewoon heel stug.
Funcakes, is vrij zacht en erg lekker.... (ik heb er nog nooit een taart mee gemaakt... de pakjes die ik bestelt heb, halen de taart niet  :o  )

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

tipsytaartje schreef:

de pakjes die ik bestelt heb, halen de taart niet  :o  )

Jij ook al?! :lol:

Ik vind bakels alleen te bewerken icm marsepein. Om los te gebruiken inderdaad Funcakes ( Als je de calorien wilt riskeren :+)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Adrienne schreef:
tipsytaartje schreef:

hihi... ja ik wist al wel dat ik niet de enige was! :lol: grappig zeg

Adrienne schreef:

Ik vind bakels alleen te bewerken icm marsepein.

in combinatie met gewone rolfondant van bakels is hij ook prima :Y
Ik gebruik hem 4 delen choco 1 deel gewone fondant, dan is hij nog mooi donker, maar iets minder stug

groetjes Tirza     

5

tipsytaartje schreef:
Adrienne schreef:
tipsytaartje schreef:

hihi... ja ik wist al wel dat ik niet de enige was! :lol: grappig zeg

Adrienne schreef:

Ik vind bakels alleen te bewerken icm marsepein.

in combinatie met gewone rolfondant van bakels is hij ook prima :Y
Ik gebruik hem 4 delen choco 1 deel gewone fondant, dan is hij nog mooi donker, maar iets minder stug

als ik het goed begrijp gaat jullie voorkeur wel uit naar de chocolade fondant van bakels en dan of met marsepein of met wit fondant te mengen? dan kan ik dat toch maar beter ook doen i.p.v. de funcakes :think:

bedankt voor jullie reacties!

gr Marjolein

6

Op Taart&Trends vertelde Bien (van Cakesbybien) ook dat zij Bakels chocofondant heeft en dit mengt met gewone witte fondant om het zachter te maken. (eventueel bijkleuren met bruine kleurstof????)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

Almie schreef:

Op Taart&Trends vertelde Bien (van Cakesbybien) ook dat zij Bakels chocofondant heeft en dit mengt met gewone witte fondant om het zachter te maken. (eventueel bijkleuren met bruine kleurstof????)

Bien vertelt hetzelfde verhaal als ik hierboven :Y Bien gebruik 1 op 4, dat hoef je niet bij te kleuren, ten zij je zwart wilt :Y

groetjes Tirza     

8

Owh hihi, nee dan niet bijkleuren. De taarten in de stand hadden een hele mooie bruine kleur :D

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

9

Ik heb gisteren die van Funcakes gebruikt en die was perfect :Y  alleen was het niet genoeg maar ja was mijn eigen schuld was te vaak aan het proeven  :s  als ik die van Bakels gebruik volg in Tirz uitleg :thumb:

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

10

Spices schreef:

maar ja was mijn eigen schuld was te vaak aan het proeven  :s

:lol: welkom bij de club!! :lol:

groetjes Tirza     

:D ik wilde een topic hierover openen, maar dacht eerst even zoeke. Ik gebruik nu de funcake chocoladefondant. Het is erg lekker  :P , maar vind hem te zacht om te bekleden dus dat wordt denk ik bakels aanschaffen of zijn er nog andere goede ervaringen in misschien wat kleiner formaat ?

12

hier ook maar even via zoekfunctie terecht gekomen, net FC-chocofondant gebruikt om mijn verjaardagstaart te willen bekleden, het scheurde al meteen op de rand en ook bij het gladmaken scheurde het verder, ik heb het er dus nu vanaf gehaald en vraag me af wat ik nu moet doen... kan ik het ook met witte bakels mengen en dan opnieuw proberen? Of mengen met mars.1:3??
Ik hoop dat iemand gauw een tip heeft, anders eet ik vanavond onbeklede taart!!!

Groetjes, Dorothea.

13

net wat je lekkerder vind, als je marsepein ook lekker vindt, kun je het daar prima mee mengen :Y en anders met bakels :Y

groetjes Tirza     

14

Dank je, ik heb er wat bakels door gedaan en nu werd het wat beter, maar nog allemaal scheuren, maar niet zo erg als de eerste keer.

Groetjes, Dorothea.