1

Onderwerp: vraag over flowerpasta

hoi,

lees al een tijdje mee en ben ook "verslaaft" geraakt aan het taarten en cupcakes maken, maar goed nu ben ik gewwo nwat dingen aan het uitproberen, heb nu de flowerpaste 2 gemaakt volgens recept hier op de site.

nu heb ik figuurtjes uit mijn mallen gehaald, poezen, insecten enz... erg leuk maar nu de vraag :

is dit alleen als decoratie of kan je het ook opeten?, het ruikt een beetje naar "lijm" heb wel de tex gebruikt?

kan je dit ook op kleur maken met de kleurstof? of ...als je het kan eten op smaak?

ach een paar vragen waar ik nog niet het antwoord op weet, of hebben jullie andere suggesties? ook welkom

alvast bedankt gr

ps als ik er eindelijk uit ben hoe ik de foto's erop moet krijgen zal ik ook foto's van mijn taartjes laten zien.

2

Re: vraag over flowerpasta

Flowerpaste word over het algemeen gebruikt om bloemen te maken, deze worden niet gegeten. Figuurtjes maak je dan met marsepein of fondant.

Je kan de flowerpaste wel kleuren.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3 Laatst bewerkt door mamma m (25-10-2010 16:14)

oke dank je maar kan ik de gum- tex wel door de fondant doen? om het iets harder te maken of moet je daar iets anders voor gebruiken?

alvast bedankt

wat is tex??

Flowerpaste is technisch eetbaar, je wordt er niet ziek van oid, maar erg lekker is het niet  :nooo

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Gum-tex

tylose dus :) maar ik snap nu je vraag niet meer, je hebt toch al flowerpaste gemaakt? Zo ja, daar zit toch al tylose in? Dan hoef je niet nog meer toe te voegen, het hard namelijk al snel uit :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

ja dat klopt dat het voor de sier is heb ik nu begrepen, maar als ik de fondant hard wil laten worden (ook voor mijn mols zodat ze het kunnen eten) wat moet ik er doorheen doen? of is dat niet nodig heb alleen nog maar met marsepein gewerkt dus weet nog niet hoe de fondant echt werkt

8

Je kan tylose ook door je fondant doen, dan hard het wat sneller. Ligt ook weer aan welk fondant je heb

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

9

Maar is het dan nog wel eetbaar? Wordt fondant niet uit zichZelf hard ik heb fun cakes en heb zelf gemaakte mmf