1

Onderwerp: ik word er wanhopig van

Mijn biscuit wil maar niet lukken!

taart 1:
Eerst kreeg ik hem niet gaar (mix van tafel van 180, 40 min, op 160 graden in combimagnetron op hetelucht stand)

Taart 2:
Zelf mix gemaakt, waarschijnlijk te hard gemixt. gebakken 40 min op 180 graden, leek wel een pannekoek, zo dun.

Taart 3:
zelf mix gemaakt, voorzichtig alles gemengd, 45 minuten op 180 graden, werd maar 4 cm hoog, was wel gaar.

Taart 4:
Mix van soezie. Gedaan wat er op de verpakking stond. 45 minuten op 180 graden.

Ik doe hem op het draaiende, hoge rooster (man zegt dat het anders nooit gaar wordt)

Ik sta echt op het punt om al mijn spullen uit het raam te flikkeren.
Waarom lukt wat ik echt leuk vind om te doen nou niet!?!

Life is a piece of cake.

2

Re: ik word er wanhopig van

Lionne...waar woon je? Misschien kan je eens bij iemand in je buurt een biscuitje bakken om te zien waar het mis gaat...

Volg je hart...want dat klopt!

3

Ik woon in Bilthoven.

Life is a piece of cake.

4

Hmmm...das niet echt in de buurt van mij. Ik had je graag willen helpen.

5

jammer.... :(

Life is a piece of cake.

6

Als je biscuitmix gebruikt, mix je dan 10 minuten? Anders blijft het "beslag"  te dun. Dus 8 minuten op hoogte stand mixen en 2 minuten op laagste stand. Oven ook voorverwarmen. Succes!

7

Ik zou gewoon eens de mix proberen van de webshop die mislukt eigenlijk zelden als je doet wat er staat.
mix je wel 8 min hoogste stand, 2 min laagste stand?

8

MirandaB schreef:

Als je biscuitmix gebruikt, mix je dan 10 minuten? Anders blijft het "beslag"  te dun. Dus 8 minuten op hoogte stand mixen en 2 minuten op laagste stand. Oven ook voorverwarmen. Succes!

ja beiden gedaan...

Life is a piece of cake.

9

lionne schreef:

jammer.... :(

Tja...je mag natuurlijk altijd hierheen komen tuffen maar weet niet of je 37 kilometer te doen vind....

10

lionne schreef:
MirandaB schreef:

ja beiden gedaan...

En de verhoudingen mix-eieren-water kloppen ook?

11

ja, zoals op de achterkant van de soeziemix stond: 4 eieren, een eetlepel water (afmeten op de weegschaal) en mix zoals er op staat.

Life is a piece of cake.

12

is ameide met het OV bereikbaar?

Life is a piece of cake.

13

Er rijdt wel een bus ja.....maar hoevaak en wanneer.... :think: Dat zou je even moeten nakijken op het www.

14

lionne schreef:

ja, zoals op de achterkant van de soeziemix stond: 4 eieren, een eetlepel water (afmeten op de weegschaal) en mix zoals er op staat.

Ik weet het dan eerlijk gezegd niet, sorry. Ik gebruik zelf de mix van Funcakes en die mislukt niet. De ene keer bak ik een paar minuutjes langer dan de andere keer, maar that's it. Je zou nog eens naar de temperatuur van je oven kunnen kijken, wellicht dat het daar aan schort. Hopelijk heeft iemand anders nog tips voor je!

15

Wat voor oven heb jij?

combi
gas
hetelucht

Met bloem en ei en maizena lukt hier ook niet.
nu was het hoog maar hoorde dat het erg droog was..(was een weggever voor kennisje)

nu heb ik ook soezie meel.
ga woensdag proberen.

ei te koud?
hoop dat nr 4 goed is gegaan!zit het nog in de oven nu

16

Voor de soezie mix gebruik ik niet de hoeveelheden op het pak.

Ik gebruik voor 4 eieren 280 gram mix en bij elk ei gaat er 50 gram mix bij.

10 minuten max mixen en 2 minuten langzaam

Hetelucht op 160 gr voor verwarmen en dan in de oven. Hetelucht is 180 te hoog.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

17

op 160 graden werd het niet gaar.

De oven geeft nu op 180 graden wel 180 graden aan op de thermometer.

Ik heb een heteluchtoven in de magnetron zitten.

Life is a piece of cake.

18

Ik bak ook langer dan de gemiddelde tijden hier hoor. Maar hij word op den duur wel gaar. Ik heb ook een combimagnetron

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

19 Laatst bewerkt door lionne (25-10-2010 17:24)

jolanda71 schreef:

Ik bak ook langer dan de gemiddelde tijden hier hoor. Maar hij word op den duur wel gaar. Ik heb ook een combimagnetron

hoe lang bak je ongeveer dan??
en doe je hem dan op het vaste rooster of het ronddraaiende?
En het hoge of het lage?

Life is a piece of cake.

20

ik gebruik ook heel vaak de soezie mix,
10 min op de hoogste stand kloppen totdat je een 8tje kan vormen met het beslag, als die heel langzaam wegloop is hij stevig zat.
de soeziemix bak ik altijd in 15 min gaar 160 of 180 graden dat weet ik even niet uit mn hoofd.. Maar hoe kom je erbij om ze 45 min te bakken?? dan droogt ie toch uit/ verbrand ie/// ??

en anders zelf kapsel maken.
eieren opkloppen, 3 min in hoogste versnelling,, 10 min in middelste versnelling en 1 min in laagste. (bij de 10 min de suiker erbij gooien)
als het is gemixt, de poeder er doorheen spatelen, niet te lang want anders sla je de lucht eruit en word het een dunne pannekoek..
(hoe ik dit weet? zit op de bakkersschool haha)
succes,,
groetjes moniek

voor al uw gebak groot en klein moet u bij bakker moniek zijn : www.wix.com/bakkermoniek/zwambag

21

lionne schreef:
jolanda71 schreef:

hoe lang bak je ongeveer dan??
en doe je hem dan op het vaste rooster of het ronddraaiende?
En het hoge of het lage?

Ik doe het op de ronddraaiende en de lage.

22

moniekz schreef:

ik gebruik ook heel vaak de soezie mix,
10 min op de hoogste stand kloppen totdat je een 8tje kan vormen met het beslag, als die heel langzaam wegloop is hij stevig zat.
de soeziemix bak ik altijd in 15 min gaar 160 of 180 graden dat weet ik even niet uit mn hoofd.. Maar hoe kom je erbij om ze 45 min te bakken?? dan droogt ie toch uit/ verbrand ie/// ??

groetjes moniek

Ik bak geen enkel biscuit in 15 minuten gaar met mijn soezie mix. Zelfs de kleintjes niet.
Mijn grotere biscuites zitten er zeker 40 minuten in en drogen zeker niet uit, krijg zelfs van de jury te horen dan mijn biscuits heerlijk luchtig zijn.

23

180 hetelucht is echt te heet hoor.. Ik bak op 160 graden en laat het biscuit dan gewoon wat langer staan. Bij de mix die ik gebruik is dat 50 minuten.

24

Ik bak geen enkel biscuit in 15 minuten gaar met mijn soezie mix. Zelfs de kleintjes niet.
Mijn grotere biscuites zitten er zeker 40 minuten in en drogen zeker niet uit, krijg zelfs van de jury te horen dan mijn biscuits heerlijk luchtig zijn.

Ik wel, zelfs de grote taarten, dan zijn ze al bijna té gaar.
begint al te krimpen aan de zijkanten en dat betekent dat hij er al uit had gemoeten.. maar ik bak ook in een elecktriche oven...

voor al uw gebak groot en klein moet u bij bakker moniek zijn : www.wix.com/bakkermoniek/zwambag

25

okee,

ik ga nu proberen:

4 eieren & 280 gram mix & een eetlepel water
10 minuten op maximum mixen en dan twee minuten langzaam

oven voorverwarmen op 160 graden en dan 40 minuten op het lage rondraaiende rooster bakken.

God bless me. ;)

Life is a piece of cake.