1

Onderwerp: Bewaren??

Hoi,

Mijn naam is Sandra. Ik pas geleden besmet geraakt met het versiervirus, toen ik op een beurs kwam. Nu heb ik onlangs voor het eerst een eigen taart gebakken, gevuld en bekleed. Dat ging helemaal niet slecht voor een eerste keer. Het enige waar ik tegenaan liep is dit:

Ik had een bewaardoos geleend om mijn taart in te bewaren. Deze stond in de koelkast. Nu begon alleen het fondant een beetje te "zweten". De taart zag er nog steeds prima uit, maar voelde een beetje plakkerig aan.

Hoe kan ik mijn taart het beste bewaren, zonder doos (die heb ik namelijk niet voor een vierkante taart (mijn volgende project))...

You can't buy happiness but you can buy chocolate. And let's face it: that's kind of the same thing...

2

Re: Bewaren??

taart kan je goed bewaren in een taartdoos.
fondant smelt als de tempratuur te laag is. bij fondant koeling niet te laag zetten.

dyslexie. is dat zoiets als geen letters in de soep lusten?
www.happytaarten.nl  groetjes yvon en lisa

3

Ik zou taarten van fondant/marsepein niet in een luchtdichte taartdoos bewaren. Liefst zonder doos in de koelkast. Wanneer je geen (kartonnen) doos hebt kun je de taart ook op een plaat zetten (plaat bedekt met inpakpapier+folie). Ziet er ook nog leuker uit!

4

Esther68 schreef:

Liefst zonder doos in de koelkast.

moet je alleen oppassen dat er geen druppels opvallen! heb ik een keer gehad, ontzettend lelijke deuken erin gekregen!

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

5

Rabbeltje schreef:
Esther68 schreef:

Liefst zonder doos in de koelkast.

moet je alleen oppassen dat er geen druppels opvallen! heb ik een keer gehad, ontzettend lelijke deuken erin gekregen!

Eigenlijk nooit aan gedacht  :s . Maar mijn koelkast staat eerder te koud dan te warm. Trouwens een onding! Hij maakt herrie en ik weet niet goed de temp te bepalen. Vaak zit er tegen de achterwand ijs, nooit boven. Ik heb een BEKO, nooit kopen!

6

Bij voorkeur in een kartonnen taartdoos zoals ook gezegd. Bij een plastic doos kun je proberen om het deksel iets omhoog te zetten zodat hij niet helemaal afsluit. Je kunt er ook wat keukenpapier bijdoen zodat het overtollige vocht geabsorbeerd kan worden.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!