1

Onderwerp: kan je met sugercun fondant spuiten of wat gebruik je daarvoor

ik heb sugercun van de lidel nu wil ik weten of je daar mee fondant kan spuiten,zoja op welke manier het beste?
zoniet wat gebruik ik dan wel voor spul voor de sugercun?
graag alle adviezen tips enz welkom enne thanks alvast. :Y

2

Re: kan je met sugercun fondant spuiten of wat gebruik je daarvoor

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij moet je de fondant met crisco dunner maken en dan kun je het spuiten met de sugargun. Dat heb ik tenminste ergens hier op het forum gelezen. Misschien kun je er een zoekopdracht op loslaten?

Dat is toch een TAART waard!

3

Heb je geen foto? Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat je bedoelt. Je bedoelt niet de sugarcraftgun uit de webshop, maar iets wat er op lijkt?

4

Dat ding van de lidl is echt niet te vergelijken met de sugargun hoor, heb 'm zelf ook maar weet nog niet waar ik hem voor ga gebruiken. Maar hij is in elk geval niet sterk genoeg voor fondant.
Dan zou ik gaan voor de echte sugargun, of evt een kleipistool.

5

zoldertje schreef:

Dat ding van de lidl is echt niet te vergelijken met de sugargun hoor, heb 'm zelf ook maar weet nog niet waar ik hem voor ga gebruiken. Maar hij is in elk geval niet sterk genoeg voor fondant.
Dan zou ik gaan voor de echte sugargun, of evt een kleipistool.

Wil nu eigenlijk wel weten wat voor ding het is  :)

6

Tadaa ;) Beetje slechte kwaliteit, donker in huis en foto met telefoon gemaakt, maar zo krijg je tenminste een idee...

http://i831.photobucket.com/albums/zz239/inezvanwinden/taart/25102010622.jpg

7

Nee joh, dat is geen sugargun, maar een koekjes-spuit. Daar kan je (zacht) deeg mee spuiten om mooie koejes te maken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Ja, dat is idd een koekjes-spuit. Zo een heb ik ooit gekocht bij de AH. Die is nu trouwens kapot  :s . De spuitmondjes gebruik ik nog wel vaak  :) . Je kunt er iig geen marsepein of fondant mee spuiten. Te harde koekjesdeeg ook niet......knak

9

ik denk dat je hier slagroom enzo mee kan spuiten. Ik heb nu net de sugargun binnen....was al een heel gepruts om daar fondant uit te krijgen....nu gaat het goed!!! en hij is echt handig!!!!!

Groetjes Christa!

10

Je kunt fondant ook goed spuiten met een injectiespuit  :Y die kun je bij de apotheek krijgen/kopen. Ik heb een 20 ml spuit gebruikt, je trekt de plunjer er uit, fondant even goed met wat crisco kneden, even in de magnetron dat het heel soepel is, in de spuit doen, plunjer er in en spuiten maar :) Je gebruikt dus geen naald ;) De zwarte randjes op deze taart zijn op die manier gedaan:
http://lh3.ggpht.com/_RFe4Z40fh4Q/TMKcXQbr98I/AAAAAAAAEzg/6C3wozxYa2w/s800/DSC_0004.JPG

Groetjes van Bianca

11

BiancaB schreef:

Je kunt fondant ook goed spuiten met een injectiespuit  :Y die kun je bij de apotheek krijgen/kopen. Ik heb een 20 ml spuit gebruikt, je trekt de plunjer er uit, fondant even goed met wat crisco kneden, even in de magnetron dat het heel soepel is, in de spuit doen, plunjer er in en spuiten maar :) Je gebruikt dus geen naald ;) De zwarte randjes op deze taart zijn op die manier gedaan:
http://lh3.ggpht.com/_RFe4Z40fh4Q/TMKcXQbr98I/AAAAAAAAEzg/6C3wozxYa2w/s800/DSC_0004.JPG

Goede tip, ga ik ook eens gebruiken! Dank je wel.

No matter how the wind howls, the mountain cannot bow to it