26

Re: help, voor vriendinnetje van broer

ahh ok... we duimen mee voor je...

27

ik twijfel..
Satestokje kwam er uit met een paar piezeltjes cake eraan...

dus maar 5 min op 160 graden erbij gedaan...
(hij stortte tenminste niet in toen ik hem uit de oven haalde om te prikken)

Life is a piece of cake.

28

en nog maar 5 min. 160 graden...

Life is a piece of cake.

29

maar waren ze droog of nog beetje vochtig?
Die 5 min. kunnen weinig kwaad denk ik, maar als ze droog waren is het denk ik goed...
Wat je ook kan doen is boven op de cake voelen beetje indrukken met je vlakke hand als het terug veert zeg maar dan is het ook vaak goed (kan dit niet goed uitleggen, maar je voelt soort van aan de stevigheid dat het goed is)

30

de friemeltjes waren een beetje vochtig.

ik ga zo voelen.

Life is a piece of cake.

31

hij voelt droog.

Dus laat ik hem maar afkoelen.

Hij is niet echt hoog, ik denk een cm of 4...

Life is a piece of cake.

32

ok, raar ik kom meestal zo rond de 7 cm, tenzij ik wat meer beslag doe dan rond de 9 cm

33 Laatst bewerkt door lionne (25-10-2010 11:35)

:(  Ik snap er niks meer van :(

Ik vind het niet meer leuk! Bij rijst het niet :(

Life is a piece of cake.

34

Hoelang mix je het beslag? Ik doe 10 min. op hoogste stand en dan 2 min. op laagste en doe altijd met de vlinder klopper.
Ik doe de eieren eerst ff in warm water dan doe ik eerst de eieren met de ballon-klopper een min. of 4 goed schuimig kloppen dan doe ik de mix en het water erbij, doe dan de vlinderklopper en mix het eerst even goed om zet de klopper uit, doe met zo'n pannenlikker effe de randen en bodem goed doormixen en dan 10 min. op de hoogste stand en daarna 2 min. laagste, wat ik wel doe als ik een 22 cm bakvorm gebruik doe ik voor de 24 cm ingredienten gebruiken.
En uiteraard verhoog ik de vorm met bakpapier...
Hoop dat je hier wat aan hebt voor de volgende poging....

35

ik heb de eieren in de magnetron opgewarmd en in de belsagkom gedaan, suiker en vanillesuiker erbij. Dit 10 min gemixt met de garde op de staafmixer, hoogste stand.
Toen voorzichtig bloem en maizena en snufje zout erbij gedaan en met de spatel erdoorheen gespateld.

Life is a piece of cake.

36

Ik gebruik alleen de mix, woon je in de buurt van Leiden?
Dan kan je hier een beetje halen om het met de mix te proberen?

37

ik woon in Bilthoven, heb via de webshop mix besteld gisteren.

Life is a piece of cake.

38

welk merk heb je eigenlijk?

Life is a piece of cake.

39

ik heb funcakes per 5 kilo

40

die heb ik ook besteld.

ik ga nu naar de welkoop, een pak soeziemix halen.

Life is a piece of cake.

41

soeziemix staat in de oven, maar hij wil maar niet rijzen. Weer maar een paar centimeter.

Nog heel even en ik ga gillen!!!!!!

Life is a piece of cake.

42

Ik kan me voorstellen dat je wil gaan gillen. Niet doen hoor, we komen er vast wel achter waar het mis gaat. ;)

* Hoe groot is je vorm t.o.v. de hoeveelheid mix?
* Je zegt dat je de eieren in de magnetron opwarmt? Zelf doe ik ze gewoon in een bakje met heet water voor een minuut of 10.
* Het mixen van de eieren met suiker duurt echt even hoor. Wat voor mixer heb je? Met een gewone handmixer gaat het een stuk langzamer dan met een keukenmachine.  Ik heb zo'n ouderwetse keukenmachine (met een gat in het midden) daar maak ik het ei suikermengsel in dat kiep ik over in een beslagkom voor het spatelen.
* Weet je zeker dat de temperatuur van je oven is waar je hem op instelt? Bij o.a. de Blokker hebben ze van die oventhermometers, dan kun je het checken.

~ Never waste a good crisis... ~

43

Jultie schreef:

* Hoe groot is je vorm t.o.v. de hoeveelheid mix?
* Je zegt dat je de eieren in de magnetron opwarmt? Zelf doe ik ze gewoon in een bakje met heet water voor een minuut of 10.
* Het mixen van de eieren met suiker duurt echt even hoor. Wat voor mixer heb je? Met een gewone handmixer gaat het een stuk langzamer dan met een keukenmachine.  Ik heb zo'n ouderwetse keukenmachine (met een gat in het midden) daar maak ik het ei suikermengsel in dat kiep ik over in een beslagkom voor het spatelen.
* Weet je zeker dat de temperatuur van je oven is waar je hem op instelt? Bij o.a. de Blokker hebben ze van die oventhermometers, dan kun je het checken.

* vorm heeft een doorsnede van 24 cm.
* ik heb bij de laatste taart de gewone handmixer gebruikt, met twee van die draaiende dingen.
* nee de temperatuur weet ik niet zeker.

Life is a piece of cake.

44

lionne schreef:

* vorm heeft een doorsnede van 24 cm.
* ik heb bij de laatste taart de gewone handmixer gebruikt, met twee van die draaiende dingen.
* nee de temperatuur weet ik niet zeker.

Toen je biscuit ging bakken met eieren suiker en bloem, hoeveel eieren heb je gebruikt?  Volgens het schema op de site kom ik uit op 4,5 wat bij mij dan 5 eieren wordt.

45

ik had er toen 5 gedaan.

Life is a piece of cake.

46

Mmmm... suf zeg.  :s