1

Onderwerp: Boter en margarine te lang buiten de koelkast?

Hallo,

Misschien een vreemd vraagje maar ik ben in slaap gevallen terwijl mijn roomboter en margarine buiten de koelkast zacht stonden te worden.  Hierdoor hebben ze nu ruim 8 uur buiten de koelkast gestaan.  Kan ik dit nog gebruiken? 
In de koeling heb ik nu niets meer...  :s

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

2

Re: Boter en margarine te lang buiten de koelkast?

Ja hoor,dat kan je met een gerust hart gebruiken.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

3

Ik laat het vaak expres lang buiten de koeling, mixt het lekker makkelijk.

4

Wel ja joh.Ik zet het vaak ´s avonds al uit de koelkast voor de volgende dag.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Margarine ligt in sommige winkels ook buiten de koeling, het kan prima. Roomboter overleeft die 8 uur ook wel, tenslotte hoeft bc met roomboter ook niet in de koelkast. Ik haal het er ook vaak de avond van te voren uit.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Hartstikke bedankt voor jullie reacties!  Ik maakte me er toch zorgen over maar toen ik dit las heb ik het wel gebruikt, en het mixte inderdaad heerlijk.  ;)
Ik reageer een beetje laat want ik heb een druk weekend gehad, maar heb wel de reacties gezien dus nogmaals bedankt.

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

7

Vroeger werd de boter toch nooit in de koeling bewaard, maar in zo'n botervloot in de kast?! (of ben ik onzin aan t praten :D)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

8

Toen ik bij de banketbakker werkte lag de boter bij "normale" temperaturen gewoon in de kelder...

Die blokken van 5 kilo konden anders nooit op tijd op kamertemperatuur komen...

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

9

Interessant!  Dat wist ik niet.  Toch staat er op de site van het Voedingscentrum dat boter en margarine in de koelkast bewaard dienen te worden.  Ik kon dan weer nergens vinden hoe lang het buiten de koelkast goed blijft volgens hen.

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

10

Kadohke schreef:

Vroeger werd de boter toch nooit in de koeling bewaard, maar in zo'n botervloot in de kast?! (of ben ik onzin aan t praten :D)

Mijn oma heeft ook altijd roomboter in de botervloot. Dat smeert ze op brood :-) Bij haar gaat de roomboter dus nooit in de koelkast. Geen idee hoe snel ze een pakje op eet hihi, maar ze leeft nog steeds, dus het zal wel goed zijn :-)!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen