1

Onderwerp: Iemand een idee voor een gezondere vulling?

Beste Lezers,

Afgelopen week voor het eerst mijn laatst gebakken cup cakes versiert, heel simpel en zonder poes pas.

Nu valt mij op dat het als je ze echt goed bekleed dat het toch wel echt suikerbommen worden.

Heeft iemand tips om de capcakes en eventueel ook taarten gezonder te vullen? Bekleden zul je wel met fondant of marsepijn moeten doen maar zou de vulling ook gezonder kunnen?

Ik ben een beginner en vandaar mijn vraag ook. Zelf ben ik op dieet en het liefst wil ik wel elke dag een cup cake gaan versieren, maar goed, de 12 kilo die er nu af is, zit er dan weer heel snel aan :nooo

Ben benieuwd naar jullie reactie..

Re: Iemand een idee voor een gezondere vulling?

Of er ook daadwerkelijk gezonde(re) vullingen zijn weet ik niet....wel veel minder zoete vullingen.
Er staat bij de recepten hier op de site heel veel en als je bij de zoekfunctie 'minder zoete vulling' intoetst krijg je ook het eea.

3

je zou misschien yoghurt vullingen kunnen maken ipv de mona toetjes en slagroom vullingen / botercreme vullingen?

Weet ook dat je cupcakes kan maken met yoghurt .
Tenminste zag dat laatst ergens staan...

Als je dan magere yoghurt gebruikt, zal al veel schelen denk ik..

Zo maak ik ook altijd de kwarktaart met alleen kwark, geen slagroom...
Dan mag ik er zelf ook een stukje van eten ( door ziekte van Crohn kan ik vet niet verdragen)

Liefs Samantha

4

of koop een dieet pak pudding (moet je vaak aanglengen met water ook..) dat zijn veel vezels en eiwitten met zoetstoffen...

verder geen idee. misschien een hartige mufin maken ??? maar dat is niet lekker met marsepein of fondant..

mmm lastig zeg...

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

5

Ik denk dat ik Light jam de cupcake doe en
dan de fondant erop.

Had alleen dat het plaatje van de week zo
ging verschuiven toen ik er jam op deed.
Is hier nog een oplossing voor?

Je kan toch ook poedersuiker met water mengen
en dat als "lijm" voor de fondant gebruiken?

6

Ik denk dat ik Light jam de cupcake doe en
dan de fondant erop.

Had alleen dat het plaatje van de week zo
ging verschuiven toen ik er jam op deed.
Is hier nog een oplossing voor?

Je kan toch ook poedersuiker met water mengen
en dat als "lijm" voor de fondant gebruiken?

Pff alle begin is moeilijk merk ik wel.

7

hahaha maar die poedersuiker met water is dan weer niet zo gezond ;) misschien fruitpuree als vulling en pudding als crumble?? Had het zelfde wilde voor mn dochters verjaardag harige monsters maken maar al die botercreme kan ik die ouders niet aandoen. Misschien bak ik maar wortelmuffins of appelmuffins met een dun laagje marsepein 1 op 2. Nootjes zijn wel goed toch ;)

8

Stukjes vers fruit als vulling of mousse van vers fruit?!
Ook gebruik ik wel de fruit mousse van de AH, die is niet zo zoet van smaak, maar wel lekker.  :9
Afsmeren met een heel dun laagje bc en dan de fondant erop.
Je zou de cakjes zelf natuurlijk ook wat minder zoet kunnen bakken, scheelt ook weer.

Dat is toch een TAART waard!