1

Onderwerp: Welke marsepein is het fijnst om mee te werken

Ik ben nieuw hier en heb een vraag over marsepein
Ik lees overal dat je 1:1, 1:2, 1:3, 1:4.
Maar welke marsepein is het beste om mee te werken?

Bij funcakes verkopen ze 1:4, gebruikt iedereen deze?

Re: Welke marsepein is het fijnst om mee te werken

1:3 wordt meestal gebruikt voor het bekleden van een taart

Taart in de morgen,  Een dag zonder zorgen.

3

Ik gebruik de 1:3 van zeelandia. Ik vind deze marsepein veel fijner om mee te werken en de smaak vind ik ook lekkerder. De marsepein van funcakes vind ik zelf te zoet (ik hou eigenlijk niet zo van marsepein), die van zeelandia is wat neutraler van smaak.

groetjes Marlies

4

karinethebest82 schreef:

1:3 wordt meestal gebruikt voor het bekleden van een taart

1:4 ook ;)

Het grappige is dat ik in tegenstelling tot Myjo juist de 1:4 lekkerder vind omdat dat neutraler smaakt dan de 1:3.

Het beste is zelf uitproberen, maar om te bekleden kun je inderdaad het beste 1:3 of 1:4 gebruiken, niet de 1:1 (da's meer spijs) of de 1:2 (beter voor modelleren met marsepein)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik heb tot een tijdje terug altijd 1:4 van funcakes gebruikt, maar nu heb ik de 1:3 van zeelandia en ik wil niks anders meer! Behalve dat het soepeler is, vind ik het ook VEEEEEEEEEEEEEL lekkerder!!  :Y

6

zoldertje schreef:

Ik heb tot een tijdje terug altijd 1:4 van funcakes gebruikt, maar nu heb ik de 1:3 van zeelandia en ik wil niks anders meer! Behalve dat het soepeler is, vind ik het ook VEEEEEEEEEEEEEL lekkerder!!  :Y

Helemaal mee eens!

~ Never waste a good crisis... ~

7

hallo,

ik wil graag ook een taart maken en met marsepein bekleden, maar het is mijn eerste keer en ik vraag me af hoeveel marsepein ik nodig zal hebben.. ik wil de taart in een standaard maat braadslede bakken, dus dan hebben jullie een idee hoe groot de taart word.
ik lees hier dat de marsepein van zeelandia 1:3 goed is maar waar kan ik deze bestellen?

alvast bedankt voor jullie hulp xx

klik hier voor de zeelandia marsepein

als jij zelf uitrekent hoe groot je braadslede is, kun je die maten vergelijken met de maten uit de tabellen en dan weet je direct hoeveel je nodig hebt.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

zoldertje schreef:

HEEEEELEMAAL MEE EENS!
ik kreeg funcakes 1:4 nooit netjes omgevouwen bij de randen en de onderkant en kreeg veel scheuren.
maar nu met Zeelandia 1:3: alles gaat super!!!
ook vond ik mijn funcakes taarten nooit zo lekker, nu met zeelandia kan ik er niet vanaf blijven, haha.
maarja, da's persoonlijk natuurlijk. ;)

ik denk dat funcakes wel beter is voor boetseren, het is iets minder korrelig, en het is stijver en minder plakkerig. al heb ik niet heel veel ervaring met boetseren...

...Rozengeur en Marsepein...

10

cherell schreef:

hallo,

ik wil graag ook een taart maken en met marsepein bekleden, maar het is mijn eerste keer en ik vraag me af hoeveel marsepein ik nodig zal hebben.. ik wil de taart in een standaard maat braadslede bakken, dus dan hebben jullie een idee hoe groot de taart word.
ik lees hier dat de marsepein van zeelandia 1:3 goed is maar waar kan ik deze bestellen?

alvast bedankt voor jullie hulp xx

je kan bij tabellen zien hoeveel marsepein je nodig hebt!
even je braadslede opmeten

...Rozengeur en Marsepein...