1

Onderwerp: Hoe dik vullen jullie precies ???

Ja dat is mijn vraag,

ben zelf nog niet zo lang bezig wel verschillende taartjes gemaakt maar de zijkanten zijn/blijven vaak bobbelig. :s
Heb al wat gezocht en ook wel gevonden, ik denk dat het ligt aan het vullen  :lol:  maar hoe dik vullen jullie dan precies  :think:

Nu dacht ik mischien hebben jullie foto's van de binnenkant bij jullie taartjes zodat ik eens kan kijken hoe dik jullie precies vullen. Zodat ik de volgende keer ook zo'n mooi "rete"strak taartje krijg net als jullie :thumb: 

Alvast bedankt voor de reacties.

Lieve groetjes van Nicole

2

Re: Hoe dik vullen jullie precies ???

Ik  vul liever een keer extra en dan dun dan dat ik een dikke laag vulling in 1 hap neem :+ en in de volgende hap niets :rolleyes:
Mijn vullingen zijn een halve cm dik en dunner uitlopend naar de randen (ik maak dus geen dijkjes O-) ).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ottolien schreef:

Ik  vul liever een keer extra en dan dun dan dat ik een dikke laag vulling in 1 hap neem :+ en in de volgende hap niets :rolleyes:
Mijn vullingen zijn een halve cm dik en dunner uitlopend naar de randen (ik maak dus geen dijkjes O-) ).

Hey bedankt voor je snelle reactie, ik maak wel dijkjes mischien zit het probleem daar wel  :think: heb je toevallig geen  foto van een binnenkant ?

4

boonsnic schreef:
Ottolien schreef:

Hey bedankt voor je snelle reactie, ik maak wel dijkjes mischien zit het probleem daar wel  :think: heb je toevallig geen  foto van een binnenkant ?

Nee, helaas. Die vind ik nooit mooi genoeg om te fotograferen (en het gaat ook tre snel op na aansnijden :o ).

Maar het kan aan je dijkjes liggen. Boter wordt zachter buiten de koelkast en als de dijkjes dan te hoog zijn dan kan die gaan inzakken. Dus misschien wel dijkjes, maar dunnere?? Ik weet uiteraard niet hoe dik jouw dijkjes zijn.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Mijn lagen zijn volgens mij zo'n halve cm dik en dan idd ook dunner bij de randen want ik maak ook geen dijkjes.

6

dan zal ik dat eens doen de volgende keer. heel erg bedankt

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=85085 :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Tirza, heel erg bedankt, dit zocht ik inderdaad, mischien de foute zoekterm ingevuld heb dat wel vaker hoe iets te formuleren :s
om te vinden wat je precies zoekt.

Heb al een beetje gekeken en toch maakt met/zonder dijkje niet altijd iets uit er zijn er ook bij die met dijkje superstrak zijn.
Zal nog eens verder kijken. en dan:

oefenen, oefenen, oefenen zullen we maar zeggen en mischien allebei nog eens uitproberen

9

Goed aandrukken als je gevuld hebt!