1

Onderwerp: kleuren

Hoi,
Ik ben nieuw op dit mega-forum en heb veel gezocht, maar kan het antwoord op mijn vraag niet vinden, dus:
Hoe kun je bij bijv een vlinder de vleugels in meerdere kleuren maken?
Maak je dan de vlinder van wit fondant en kleur je alles apart? (ik heb het idee dat je ook kleur in kleur kunt werken, maar hoe?)
Kun je ook kleuren met de kleurstof voor fondant enz, dus niet met poeders?
Ik heb een potje Rejuvenator Spirit (alcohol) en dat gemengd met kleurstof, alleen de alcohol is al vervlogen na 2 penseelstreekjes. Kun je er iets doorheen mengen om dat tegen te gaan?
Ik zie hier zoveel prachtige taarten langskomen met de prachtigste kleuren; dat wil ik ook (en wel nu)!!
Of bestaat er een workshop kleuren die ik eerst maar eens moet volgen ;) ?
Alvast dank voor jullie reacties.
Groetjes, Carien

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: kleuren

Rejuvenator spirit is inderdaad al vervlogen als je ernaar kijkt...
Je kunt beter andere (sterk) alcoholhoudende helder vloeistof gebruiken: jenever, bacardi, gin, wodka oid. Ikzelf gebruik altijd een anijslikeurtje.

Schilderen van witte fondant is wel de makkelijkste manier om bij kleine dingetjes meerdere kleurtjes te maken. Met meerdere kleuren fondant werken kan wel, maar is dan zo'n gepriegel.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Dank voor je snelle antwoord. Ik heb als alternatief alleen blanke rum in huis, maar dat gaat inderdaad prima (en nu maar hopen dat de rumlucht vervliegd :/).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

blanke rum is perfekt hoor! :Y

If life gives you lemons, make lemoncurd.