1

Onderwerp: groentje zoekt hulp

ik ben van plan om voor de verjaardag van mijn dochter een taart te gaan maken. En om te oefenen ga ik een proef taart maken voor de buurjongen en cupcakes voor wie ze dan ook maar lekker vind haha

nu heb ik een afbeelding van woezel en pip die ik erg leuk vind

http://www.woezelenpip.nl/content_kinde … lementID=8

maar wat kan ik nu het beste doen, woezel en pip van fondant of van marsepein maken?

En  hoe krijg ik ongeveer dezelfde kleurtjes als die beestjes?
Ik heb in de webshop vanalles gezien, zwart , blauw maar niet de blauw die ik zoek, geel maar ik wil niet zo fel geel....

wie ow wie kan me helpen of heeft zelf al eens zo'n taart gemaakt. . l ??

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

2

Re: groentje zoekt hulp

Ik zou zeggen, lees de FAQ hier links eens door, daar staan een heeeeeeeleboel handige tips!

3

Hoi,

deze plaatjes zijn leuk hoor,
Of je fondant of marsepein gebruikt maakt niet zo heel veel uit, is een kwestie van smaak. Ik bekleed altijd met marsepein.
Als je een puzzelplaatje maakt kan dat prima met beide.

Ik kleur de marsepein altijd zelf met kleurstoffen, zo kan je zlef bepalen hoe je kleur wordt. Ik hou de kleur altijd naast het plaatje en probeer op die manier er het dichts bij in de buurt te komen....

Dus ik zou zeggen koop kleurstoffen en ga zelf mengen.....

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

heb je al gezocht??

als je woezel ik tikt bij de zoekfunctie en de rubrieken bekleden en decoreren selecteert krijg je zoals tips over de kleuren als tips over hoe je het kunt maken :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

@ tipsytaartje    nou ik ga gelijk kijken !!!

dus zelf kleurstoffen en dan beetje mengen en uitproberen...oke en dan gewoon de blanke marsepein bestellen neem ik aan? niet de witte?

en misschien stomme vraag....maar ik weet wat marsepein is (heel lekker) maar fondant is toch soort suikerwerk? en dat word hard?

nou ik ga eens rondkijken, bedankt voor het op weg helpen !!!
en snelle reacties !!!

thanx

6

Ja de blanke marsepein bestellen!
Fondant is een soort suikerpasta. Het wordt niet hard als je het als bekleding gebruikt. Wel als je bijv. iets gaat boetseren, dan kun je het aan de lucht laten uitharden. (ligt er trouwens wel aan welke fondant je gebruikt. Die van bv funcakes hardt helemaal niet uit)
Succes!

7

en ik wil woezel en pip omlijnen, zodat het lijkt alsof het een tekening is .... maar met wat doe ik dat....

en inderdaad bij de zoekfunctie handige tips gehad... al kreeg ik eerst 5 berichten met hetzelfde advies: zoeken op woezel haha

dan maak ik alles van marsepein denk ik   :D

pff vind het maar lastig om een boodschappenlijstje te maken hoor:D

vooral omdat het voornamelijk webshops zijn , waar bestellen jullie?

pipoos heeft tegenwoordig ook van alles maar die is altijd zo duur....

8

sophie schreef:

en ik wil woezel en pip omlijnen, zodat het lijkt alsof het een tekening is .... maar met wat doe ik dat....

Ook daar kun je met de zoekfunctie heel veel over vinden! Typ lijn* in het zoekveld (de * omdat 'ie dan ook lijntje of lijnen vindt) en selecteer de rubrieken 'decoreren' en 'taartdecoratie algemeen'.

Bestellen kun je o.a. via de webshop die hier links in het rijtje staat!

9

Waar woon je? In veel steden kan je ook een winkel(tje) vinden waar je je aankopen kan bekijken/doen.

Of wellicht zit er (in de buurt van) je eigen woonplaats een webshop die dan makkelijk/snel kan leveren?

Altijd leuk, die boodschappenlijstjes...... ik vermaak me er príma mee!  :lol:

Heel veel plezier!

10

hehe ja en dan is het ineens middernacht...

bedankt , ik ga proberen en als het gelukt is stuur ik wel een fototje via hyves ofzo

:D

weltrusten

ps ik kom uit breda

11

Als het plaatje van W&P klaar is, dan kan je het het beste even in de vriezer leggen. Als het dan hard is dan krijg je het makkelijker op je taart. Als het erop ligt wordt het ook weer gewoon zacht.

12

nou ik heb wat dingen besteld... decoraties kun je eerder maken dan je taart toch?
bewaren bedoel ik

dan gaan we eens proberen...

hopelijk lijkt het op mijn andere hobby..... fimoklei..... :D

bedankt voor jullie hulp

13

Ja decoraties kun je eerder maken dan je taart!
En ja, het lijkt op fimoklei :)

14

dan gaat het wel lukken als het op fimo lijkt , jammer dat je fimo niet op kan eten :D daar heb ik genoeg van

bedankt allemaal

15

Ik heb voor mijn woezel en pip de volgende kleuren gebruikt:
Voor Woezel heb ik Wilton Violet gebruikt, voor de oren gemengd met een beetje zwart.
En voor Pip Primrose van Sugarflair en voor de oren gemengd met een klein beetje rood.

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

16

nou hij is super gelukt hoor krijg het alleen niet voor elkaar een foto erop te zetten

17

Heb je een account op Mijnalbum.nl ?

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja