1

Onderwerp: HELP! aarbeienmousse blijft vloeibaar:(

Ik heb gisteren aardbeienmousse gemaakt, maar hij blijft heel dun. Toen ik de gelatine erbij deed ging het klonten, flink balen, want ik had een kilo aardbeien gebruikt... Ik heb er nieuwe gelatine in gedaan, eerst 2 blaadjes, nog een keer 2 blaadjes en vervolgens nog 3. Helaas mocht het niet helpen. Aangevette slagroom toegevoegd de volgende morgen, maar ook dit hielp niet. Zit ik dan met heel veel aardbeienmousse die mislukt is, maar wel heerlijk smaakt. Heeft iemand een idee om hem toch nog stijf te krijgen????????

2

Re: HELP! aarbeienmousse blijft vloeibaar:(

Klopfix? Kweet het ook niet  :think:

Als het kon zou ik met mn kennie trouwen..

heb je de gelatine wel verwarmd? Iets van de gepureerde aardbeien (paar eetlepels) even verwarmen in een pannetje, daar de geweekte gelatineblaadjes in oplossen. Dat mengels doe je bij de rest van de gepureerde aardbeien, goed mengen en dan de slagroom (met klopfix evt erdoor) erdoor scheppen.

Als de gelatine niet opgelost worden in een warm mengsel gaat het idd niet goed.

Groetjes Karine

4

Ik had de gelatine goed opgelost in een kommetje, was helemaal vloeibaar! Maar op het moment dat ik het bij de aardbeien deed ging het klonten:( Ik denk dat de aardbeienmengsel te koud was in verhouding. Goed idee om de volgende keer alvast wat aardbeienpuree toe te voegen aan de gelatine voordat ik alles erbij doet. Deze keer maar als 'toetje' opeten...