1

Onderwerp: vulling voor peuters?

Als ik bevallen ben wil ik m'n dochtertje cupcakes laten trakteren op de peuterspeelzaal.
Ik dacht er aan om gewone cupcakes te bakken, zeg maar het recept van Nigella en deze te vullen en af te maken met icing met vanillesmaak en muisjes.
Maar nu ben ik nog steeds niet uit de vulling en de tijd begint toch te dringen. Ik dacht eerst aan chocopasta maar dan wordt het wel erg zoet (en dat wil ik de leidsters ook niet aan doen).
Heeft iemand misschien een goed idee?

2

Re: vulling voor peuters?

Als het voor peuters is zou ik ze persoonlijk niet vullen. Maar dat is mijn mening.

Volg je hart...want dat klopt!

3

Nee, ik zou ze ook niet vullen. Ten eerste veel werk en de kids zullen een gewooncakeje vaak toch het lekkerst vinden. Je kunt bijvoorbeeld wel een aardbeiensmaakje aan je beslag toevoegen...

4

Een lepeltje halfzoete jam meebakken?
Bodempjes beslag in je caisses doen, wat jam erop en dan de rest van het beslag erop.
Gaat snel en smaakt prima.

You have one life, live it!!!

hoezo wil je dat de leidsters niet aandoen? er zit bij elkaar toch maar maximaal een vierkante cm aan vulling in een cupcake?

en wat versta je onder icing op de cupcake? Icing is een verzamelnaam, maar omdat icing hier vaak gebruikt wordt als het over royal icing gaat, maar jij chocopasta al te zoet vindt voor de leidsters, snap ik de keuze niet als je voor royal icing zou gaan, dus vandaar, even een vraag ter verduidelijking :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Je moest 's weten hoe peuters kunnen knoeien met een vierkante cm chocopasta ;-)

Ik bedoel buttercream icing.
En dat in combinatie met chocopasta lijkt me heel erg zoet worden.

Ik denk dat ik ga voor dat lepeltje jam in het beslag scheelt me een hele hoop werk dan.
Kan ik die trouwens wel invriezen?

maar peuters kunnen toch ook knoeien met bci??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8 Laatst bewerkt door Guus'56 (23-10-2010 20:56)

Danielle_mvs schreef:

Ik denk dat ik ga voor dat lepeltje jam in het beslag scheelt me een hele hoop werk dan.
Kan ik die trouwens wel invriezen?

:Y Gaat prima. Tip: zorg er wel voor dat er beslag rondom de jam komt, zodat de jam goed middenin je cc's zit. Succes!

You have one life, live it!!!

9

Ik heb ze onlangs niet gevuld. Die kleintjes vinden het zonder jam ook al een waanzinnige lekkernij hoor. Zulke fijnproevers zijn het nou ook weer niet  :lol:

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

10

wenko schreef:

Ik heb ze onlangs niet gevuld. Die kleintjes vinden het zonder jam ook al een waanzinnige lekkernij hoor. Zulke fijnproevers zijn het nou ook weer niet  :lol:

en een tip; maak mini cc! veel peuters eten een hele muffin niet op en na een traktatie wordt er altijd veel weggegooid. zo'n mini cctje wordt over het algemeen zeer goed opgegeten (op dat ene kind na die geen cakejes lust ;) )

groetjes Marjolein

11

Bedankt voor informatie/tips allemaal.
Er staat inmiddels een bakblik mini cc in de oven.
Ik ga ze straks aan het "testpanel" voorleggen  :D

groetjes
Danielle