1 Laatst bewerkt door Mirie (22-10-2010 21:24)

Onderwerp: [Feedback] Kritische blik gevraagd voor nieuwe site.

Ook ik heb een site gemaakt. Ik had al een hyves site. Maar ik merk dat mensen die hiermee niet zo bekend zijn, niet zo gemakkelijk de foto's konden vinden en bekijken.
Dus toch maar een site gemaakt in mijn herfstvakantie.

Wie wil een kritische blik werpen op mijn nieuwe site?
Doordat het een gratis site is, is er maar een beperkte keuze.
www.taartuitbodegraven.webklik.nl

2

Re: [Feedback] Kritische blik gevraagd voor nieuwe site.

Als eerste gefeliciteerd met je site! Heerlijk dat blauw, oogt lekker fris.
Je taartjes zien er ook uit om te smullen!

Kritische noot:
Je tekst leest niet zo makkelijk. Ik zou sommige zinnen anders neerzetten.

Heel veel suc6!

3

Hoi hoi, ik heb alles doorgelezen. Paar op- en aanmerkingen (mijn mening)

Bij Wie ben ik: Parttime is met 2 t's

Persoonlijk zou ik niet teveel afkorten in de zin van: 't in plaats van het. bijv: ’t thema.

En ik liep een beetje tegen de zin: Marsepeinen taarten kosten veel arbeidstijd. Met een taart ben ik zeker zo'n vijf uur bezig.
Ik weet niet of dit iets is wat de klant moet weten...

Nogmaals, het is mijn mening. Ik heb (nog) geen eigen site en heb er voor mezelf dus nog niet echt over nagedacht wat je er wel en niet opzet.

Suc6 :thumb:

4

Ha webklikker....

Ik heb twee op/-aanmerkingen op je site.
Je hebt verschillende maten letter gekozen voor verschillende pagina´s. Dit leest vervelend. Maat 3 lijkt klein maar leest het lekkerst.
En ten tweede... Pas op met je woord keus.
Voor zover ik weet ben je niet ingeschreven bij de KvK (kan natuurlijk dat ik dat niet weet), maar je verkoopt echt je product op je site. Ik hoop dat het geen probleem geeft, maar ik lees er hier veel over en ik zelf ben daar erg voorzichtig mee.

Verder is hij super en ik hoop dat het je veel opdrachten op gaat leveren.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

5 Laatst bewerkt door annick67 (22-10-2010 21:58)

"Bij Wie ben ik: Parttime is met 2 t's"

Dat niet alleen, er hoort een - tussen de twee woorden: part-time.
(Ik kan me vergissen, zo heb ik het in Engeland geleerd..... ooit, dus wie weet in nieuwe/moderne spelling zonder streepje??? ;))

Ik zie op sommige pagina's meerdere letterkleuren en -types.

Niet voor elke vulling staat een bullet.

Verder heb ik nog niet gekeken........

6

Super bedankt dat jullie al gekeken hebben.
Ik ga morgen het één en ander aanpassen.

7

annick67 schreef:

"Bij Wie ben ik: Parttime is met 2 t's"

Dat niet alleen, er hoort een - tussen de twee woorden: part-time.
(Ik kan me vergissen, zo heb ik het in Engeland geleerd..... ooit, dus wie weet in nieuwe/moderne spelling zonder streepje??? ;))

Parttime is wel degelijk ZONDER streepje (http://woordenlijst.org/ daar vind je de spelling van elk zelfstandig naamwoord; voor het geval je twijfelt).

Ik buig me in de komende week een keer over de volledige spelling en of ik eventuele taalfouten vind op je site. Vind hem er overigens erg leuk uitzien.

8

Ik heb m'n site aangepast mbv jullie opmerkingen.
Ik had inderdaad ook even gegoogeld voor de juiste spelling van parttime. De lettertypen hebben nu dezelfde grootte en dezelfde kleur.
Alleen bij 't stuk informatie krijg ik de kleur maar niet blauw :s
't Stukje over arbeidstijd heb ik verwijderd. En het "verkooppraatje" zoveel mogelijk vermeden. Bedankt voor jullie opmerkingen.

Veerle, wat aardig dat je van de week nog even wilt kijken.

9

Ik heb gestudeerd voor leerkracht; voor mij is het meer een hobby dan een opdracht!  :lol:

10

Een hele leuk site en erg overzichtelijk. Vooral je fotopagina vind ik erg mooi. Het enige wat ik zie is, dat als ik op de homepagina sta dat de tekst niet helemaal mooi doorloopt. Weet niet of iemand anders dat ook heeft?

Veel plezier met je mooie site

Groetjes Berby

11 Laatst bewerkt door annick67 (23-10-2010 18:40)

Veerle schreef:

Parttime is wel degelijk ZONDER streepje (http://woordenlijst.org/ daar vind je de spelling van elk zelfstandig naamwoord; voor het geval je twijfelt).

Ik buig me in de komende week een keer over de volledige spelling en of ik eventuele taalfouten vind op je site. Vind hem er overigens erg leuk uitzien.

Ach... volgens Van Dale(.nl) kan het beide, dan hou ik dat toch echt aan.  ;)

http://www.vandale.nl/vandale/zoekServi … =part-time

en ook.....

http://www.vandale.nl/vandale/zoekServi … y=parttime

Ik hou me verder buiten dit topic, genoeg nuttige tips! Succes!!!

12

annick67 schreef:
Veerle schreef:

Ach... volgens Van Dale(.nl) kan het beide, dan hou ik dat toch echt aan.  ;)

http://www.vandale.nl/vandale/zoekServi … =part-time

Maar de site waar ik op keek is die van het groene boekje en dat is ten allen tijde de correcte schrijfwijze :-) Dus het is het veiligste om het groene boekje te volgen; dat wordt (als ik me niet vergis) jaarlijks of om de twee jaar vernieuwd, terwijl Van Dale vaker ouder is :-)

13 Laatst bewerkt door annick67 (23-10-2010 19:02)

:lol:

Ik zal je maar niet meer corrigeren (het is overigens te allen tijde) maar goed..... we doen net of jij gelijk hebt!  ;)

Zoals gezegd, ik trek me terug uit dit topic. Altijd baas boven baas, altijd betweters.......

Heel veel plezier als juf, die tijd heb ik gelukkig wel gehad, dat ik me de les laat lezen!  :lol:  :lol:

14

berby schreef:

Een hele leuk site en erg overzichtelijk. Vooral je fotopagina vind ik erg mooi. Het enige wat ik zie is, dat als ik op de homepagina sta dat de tekst niet helemaal mooi doorloopt. Weet niet of iemand anders dat ook heeft?

Veel plezier met je mooie site

Groetjes Berby

't Rare is dat ik dit op onze computer niet heb, maar op de laptop verschuift de tekst. Erg vreemd. Ook de kleuren van de site krijg ik niet 't zelfde. Ook al een iemand die handig is met de computer er naar laten kijken, maar die krijgt 't ook niet voor elkaar.

15 Laatst bewerkt door Mirie (24-10-2010 20:00)

Oeps, 2 keer.

16

't Rare is dat ik dit op onze computer niet heb, maar op de laptop verschuift de tekst. Erg vreemd. Ook de kleuren van de site krijg ik niet 't zelfde. Ook al een iemand die handig is met de computer er naar laten kijken, maar die krijgt 't ook niet voor elkaar.

Als ik nu kijk dan zie ik dat de tekst helemaal goed doorloopt. Dus dat is al gelukt. En volgens mij zijn de kleuren nu ook goed hoor. Ik zie tenminste geen verschil meer. Het is een leuke site geworden.

Groetjes Berby

17

Mooie site , 1 ding :

Er staat op de pagina Wie ben ik : marsepeinentaarten
maar dat moet eigenlijk zijn marsepeinen taarten

dus is maar een spatie ertussen en klaar.

Voor de rest vind ik het een mooie site, alleen dat je wat veel uitlegt. ( overbodig voor klanten )
Zoals :
De crème maak ik van eiwitschuim gemaakt van eiwitpoeder.
Deze Swiss meringue crème maak ik op smaak met vanille, citroen of aardbei. 

Toppie site voor de rest!!! :thumb:

Liefs Samantha

18

Bedankt Samantha,

Ik heb nu wat informatie weggelaten. Als mensen informatie vragen dan ga ik maten- prijzen en smaakmogelijkheden aangeven in een mailtje.