1

Onderwerp: Beginneling met enkele vraagjes

Hoi,

Ik ben een beginneling en had toch wel enkele vraagjes  :)

1: afsmeren met royal icing (is dit hetzelfde als botercreme?), dit hebben wij gebruikt bij de workshop maar vind dat helemaal niet lekker  :s , of hebben jullie een ander idee?

2: als ik als vulling chocomouse gebruik moet ik dan een dijkje maken of gewoon wat plaats overlaten dat het er niet tussenuit glipt?

Voila dit is het zo wat voor nu, hopelijk willen jullie me eventjes helpen.

2

Re: Beginneling met enkele vraagjes

Welkom op het forum.

1: je kan afsmeren met royal icing, maar persoonlijk heb ik dit nog nooit gedaan, omdat het erg hard wordt. Botercreme en royal icing is niet hetzelfde. Botercreme wordt 1:1 gemaakt met poedersuiker en royal icing wordt gemaakt van eiwit, citroenzuur en poedersuiker.

Als je geen botercreme en royal icing wilt gebruiken kan je ook jam/chocoladepasta/lemoncurd/ganache gebruiken.

2: je kan een duikje maken zodat de chocomousse er niet uitglipt, maar zelf laat ik ca. 1 cm vanaf de kanten open zodat het niet er door heen glipt.

Ook een tipje als je de FAQ leest vind je heel veel antwoorden op je vragen http://www.deleukstetaarten.nl/faq

Hier een andere beginneling..

Royal icing is niet hetzelfde als botercreme..
Botercreme stijft op op terwijl royal icing uithard (al weet ik niet hoe het zit als je onder fondant/marsepein doet)
Royal icing is echt suiker en dus ook (in mijn smaakbeleving) mier zoet..
Botercreme is romig, licht zoet en ik breng het op smaak met vanille aroma of citroen aroma (citroen aroma vind ik persoonlijk lekkerder opdat het allemaal wat minder "zwaar' maakt)

op je tweede vraag kan ik eigenlijk geen antwoord geven aangezien ik nog nooit met chocomouse heb gebruikt..
Maar ik gebruik altijd een dijkje van botercreme om me vullingen heen..
Gewoon voor de zekerheid en omdat ik het gewoon makkelijker vind als ik de taart af ga smeren met botercreme..
ook voorkom ik op die manier dat de choco zich vermengt met de botercreme aan de zijkanten van de taart..

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

4

Samantha975 schreef:

Welkom op het forum.

1: je kan afsmeren met royal icing, maar persoonlijk heb ik dit nog nooit gedaan, omdat het erg hard wordt. Botercreme en royal icing is niet hetzelfde. Botercreme wordt 1:1 gemaakt met poedersuiker en royal icing wordt gemaakt van eiwit, citroenzuur en poedersuiker.

Als je geen botercreme en royal icing wilt gebruiken kan je ook jam/chocoladepasta/lemoncurd/ganache gebruiken.

2: je kan een duikje maken zodat de chocomousse er niet uitglipt, maar zelf laat ik ca. 1 cm vanaf de kanten open zodat het niet er door heen glipt.

Ook een tipje als je de FAQ leest vind je heel veel antwoorden op je vragen http://www.deleukstetaarten.nl/faq

Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik dan ook maar botercreme ga gebruiken, want de royal icing vind ik persoonlijk niet lekker, veel te veel suiker, zeker dan in combinatie met de rolfondant..

Ik ga het morgen eens proberen en laat je weten of het gelukt is :)

5

Bedankt voor jullie snelle reactie!

Morgen probeer ik dat allemaal uit en laat jullie weten of het gelukt is ;)

groetjes