1

Onderwerp: Welke hoogte kapsel

Ik begin net met bakken en heb nu twee ronde taarten in de wilton high performance pan 25 cm gemaakt. Dit ging met de cakemix van de webshop perfect. Dehoogte van de kapsel is ca. 7cm (ook hoogte van de pan).

Ik was benieuwd welke hoogte kapsel jullie gebruiken en welke bakpannen jullie hiervoor gebruiken.

2

Re: Welke hoogte kapsel

7 cm is mooi, ik vind 8 of 9 cm nog mooier. Ik gebruik meestal de gewone springvormen, en verhoog deze met een rand bakpapier. Gaat perfect!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

Ik heb de PME pannen van 7 (of 7,5 ;) ) cm en ik vehoog ze niet. Ik vind het een mooie hoogte. Het is en blijft persoonlijk, maar ik hou niet van die hele dunnen hoge plakken taart op mijn bordje :nooo . En taart maak je toch voornamelijk om te eten en daar blijft voor mij dus ook de prioriteit liggen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

ik vind 7.5 a 8 cm ook meer dan genoeg. Ik vul dan met drie lagen en dat wordt het taartje toch nog bijna 10 cm hoog :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Adrienne schreef:

ik vind 7.5 a 8 cm ook meer dan genoeg. Ik vul dan met drie lagen en dat wordt het taartje toch nog bijna 10 cm hoog :)

Bij mij hetzelfde  :Y

6

Ohhh, gelukkig. MIjn 7cm kapsel is dus zo gek nog niet :)

7

Esther68 schreef:
Adrienne schreef:

Bij mij hetzelfde  :Y

Ik vul 'maar' met 2 lagen en kom dus op dezelfde hoogte uit.
Tuurlijk moet een taart lekker zijn maar ik vind het nu eenmaal mooi als ze wat hoger zijn! Enne... ik snijd er geen hele dunne plakken van hoor...   :lol:

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...