1

Onderwerp: Weet iemand hier de oorzaak van?

Als ik mijn biscuit bak (met mix) dan wordt die mooi hoog en groot tot na een half uur bakken dan zakt hij terug een beetje in en komen er plooien op de bovenkant. Ik weet niet wat hier de oorzaak van kan zijn. Ik heb het steeds met de bakvorm van 24 cm en niet met de kleinere of de blanda. Iemand een idee?

Marie

2

Re: Weet iemand hier de oorzaak van?

misschien toch niet helemaal goed gaar?
ik heb het wel eens gehad nadat ik was vergeten nog 2 minuten door te mixen op laagste stand en werd mijn biscuit voor mijn gevoel te luchtig. ook met afsmeren brokkelde het een beetje af.

maar ik lees ook even mee voor tips

N-Joy Cakes

3

Het gebeurt al terwijl hij nog aan't bakken is en nog een half uur moet verder bakken. Te luchtig kan misschien ik mix nooit op de laagste stand, moet dat dan?

4

Ik denk dat hij er dan iets te lang instaat of je bakt op iets te hoge temperatuur.

Mixen moet altijd op de hoogste stand 8 minuten en 2 minuten op de laagste stand

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

5

Ik bak op 150 graden. Zou dat te hoog zijn? Hij kan toch niet klaar zijn op 30 minuten?

6

als ik mix gebruik en ik hou de temperatuur van de verpakking (175gr) en de baktijden aan dan is hij altijd precies goed.

N-Joy Cakes

7

als ie krimpt en gaat plooien staat ie te lang in de oven

8

Een uur bakken voor een 24cm biscuit is veel te lang..  Tenminste uit je berichten maak ik op dat hij een uur erin staat?

9

ik doe altijd 170 of 175 gr. (electrische oven) 30 minuten is hij na 30 min niet gaar dan een paar min erbij.

hetelucht doe ik op 160 op 30 min.

een uur is dus te lang

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

10

Ben het nu aan't proberen. Heb pas een nieuwe oven . De vorige had echt een uur nodig. Dit zal wel de oorzaak zijn. Ik weet het straks te zeggen.

11

Yep, oorzaak gevonden. Te lang gebakken. Mijn nieuwe oven doet het dus op de helft van de tijd.
Bedankt iedereen...

12

:thumb:  Goed zo!

13

ik heb dat meestal ook hoor. Heb al van alles geprobeerd, korter of juist langer bakken, maar het blijft..... Het kapsel is verder hoog genoeg en ook lekker luchtig en goed van smaak!
Mijn oplossing is: draai hem om, snijd de rimpels weg en roep je kinderen dat er iets lekker is  :D   :Y

14

mariep schreef:

Yep, oorzaak gevonden. Te lang gebakken. Mijn nieuwe oven doet het dus op de helft van de tijd.
Bedankt iedereen...

:thumb:

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977