1

Onderwerp: 1ste x alleen taart maken & fondant scheurt??

hallo allemaal ik ben helemaal nieuw hier en hoop nog vele tips en leuke taarten van jullie te mogen ontvangen / zien
Ik ben maar eens aan de slag gegaan na 2 workshops
en nu is mijn vraag de fondant scheurde flink enig idee hoe dit zou kunnen want naar mijn idee was ie niet te dun uitgerold
kan t zo zijn dat ik van wit rood heb gemaakt meschien te veel kleurstof?
alvast harstikke bedankt
groetjes mandy

2 Laatst bewerkt door willemz (21-10-2010 23:10)

Re: 1ste x alleen taart maken & fondant scheurt??

Oei wat balen! Tja, het kan aan verschillende dingen liggen. Aan het merk fondant, aan het merk kleurstof, aan hoe lang je het gekneed hebt...

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

3

ja echt balen maar ag laten we zeggen t was de 1ste x dus t mag de pret niet drukken
de kleurstof is van sugar flair colours?
en de witte fondant heb ik daar laten afsnijden 1 kilo (meneer van de winkel zij dat t goeie schijnt te zijn haha maar dat zal liedereen wel zeggen haha )
heb best wel lang gekneed omdat ik vaker t rood erbij heb moeten doen omdat t niet rood genoeg werd t plakte ook flink

4

Lastig om te zeggen. Ik heb zelf wel problemen gehad met de 'poppy red' van Sugar Flair, ik weet niet of je die hebt? Er moest ontzettend veel door om de kleur goed te krijgen, en het fondant ging inderdaad erg plakken. Maar scheuren deed het niet... En de andere kleuren geven geen problemen.

Sorry, ik kan niet bedenken waar het aan ligt :nooo

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?