1

Onderwerp: Hoe zouden jullie deze bekleden ???

Over 2,5 week wil ik voor mijn zoon een piramide taart maken, heb dit net geprobeerd en dat gaat wel lukken , maar vraag me af hoe ik dit ga bekleden ??
Wat zouden jullie doen, 4 x een driehoek ??

Let dus niet op de placemat en de kleur van de botercremé  :lol:  het is een probeersel en ga er straks maar balletjes van maken, want mijn zoon mag het nog niet zien !!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TRAP3GCX-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6PJI8DMR-D.jpg

2

Re: Hoe zouden jullie deze bekleden ???

Wat een super leuk idee!!! is weer eens wat anders dan een ronde of vierkante taart!! :thumb:

Ik zou hem in 1 keer bekleden! dat vind ik toch het mooiste.

Groetjes San

3

Sannn schreef:

Wat een super leuk idee!!! is weer eens wat anders dan een ronde of vierkante taart!! :thumb:

Ik zou hem in 1 keer bekleden! dat vind ik toch het mooiste.

Denk je dat dat gaat lukken met die hoeken dan ??  :s

met die hoeken gaat het wel lukken, ik denk alleen dat door die punt je lap gaat scheuren. Ik zou kiezen voor de 3-hoeken

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

tipsytaartje schreef:

met die hoeken gaat het wel lukken, ik denk alleen dat door die punt je lap gaat scheuren. Ik zou kiezen voor de 3-hoeken

:lol: Bedoelde ook eigenlijk die punt !!
Denk dat ik idd maar voor de driehoeken ga, bedankt voor jullie advies !!  :thumb:

6

Wat een leuk idee! Ga ik onthouden  :Y . Ik zou idd ook 3-hoeken doen.
Wel posten he! Ben erg benieuwd hoe die wordt :)

7

wat een leuk idee zeg!!
Ik zou ook voor de driehoeken gaan en dan kun je met een sierrandje eventueel de overgangen verdoezelen als je die niet mooi vindt..

8

Ik zou het in eerste instantie in 1 lap proberen. Eraf halen kan altijd nog en het is wel het mooiste. Wel wat dikker laten zodat hij minder snel scheurt. Gave vorm trouwens!

Groetjes Marlies

9

Wat je kan proberen is een lap, en dan een deksteen in een andere kleur bovenop. De echte piramides hadden die ook, ik meen van metaal. Zo loopt je bekleding door en verdoezel je je punt als die niet mooi wordt.

10

Liessa schreef:

Wat je kan proberen is een lap, en dan een deksteen in een andere kleur bovenop. De echte piramides hadden die ook, ik meen van metaal. Zo loopt je bekleding door en verdoezel je je punt als die niet mooi wordt.

Vind ik echt een super idee, denk dat ik een dit ga proberen  !! Maarre........ metaal ???  :nooo  ( De eerste Egyptische piramide is ruim 4500 jaar geleden gebouwd !! )

11

Als je een hele lap gaat proberen, zou ik hem op de hlft van de lap leggen en dan de lap erover heen slaan. Zodat 1 zijde op je werkblad ilgt. Dit gaat scheuren tegen, omdat niet de hele lap aan de punt trekt.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

12

Dit ziet er al spannend uit, ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Tips heb ik niet, zou het denk zelf eerst toch wel proberen in 1 x te bekleden... :think:

Je weet nooit wat je kunt, totdat je het geprobeerd hebt...

13

Marinina schreef:
Liessa schreef:

Vind ik echt een super idee, denk dat ik een dit ga proberen  !! Maarre........ metaal ???  :nooo  ( De eerste Egyptische piramide is ruim 4500 jaar geleden gebouwd !! )

Nee, de eersten niet. Maar de latere wel. Ten minste, dat meende ik me te herinneren (mijn broer beweert dan gewoon dat ie het op Discovery Channel heeft gezien, dan gelooft iedereen je).

ff ge-wikipedia'd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramide_van_Cheops
Er wordt zelfs gesproken over goud, das ten slotte ook een metaal... ;)

14

Kun je niet 1 lap maken, met de 4 driehoekjes zegmaar plat tegenelkaar..
en dan die om de taart heen vouwen?
Snap je wat ik bedoel?;)
Dan heb je misschien een heel klein plekje bovenaan, maar zijn je randen wel allemaal scherp.

www.taartvaneva.nl   -  Te mooi om op te eten, maar te lekker om te laten staan.

15

Marinina schreef:
Liessa schreef:

Dacht ook dat de Egyptenaren geen metaal hadden......
De Playmobil-piramide van mijn zoon heeft ook een losse punt. Op die punt staan, geloof ik  :s , van die ogen. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

16

Liessa schreef:
Marinina schreef:
Liessa schreef:

Nee, de eersten niet. Maar de latere wel. Ten minste, dat meende ik me te herinneren (mijn broer beweert dan gewoon dat ie het op Discovery Channel heeft gezien, dan gelooft iedereen je).

ik heb ze een aantal keren mogen bewonderen, maar er zit echt geen metaal of goud op de piramides, tenminste niet in Gizeh,
maar misschien ergens anders wel ??

Ik ga even goed jullie tips lezen, want er moet natuurlijk ook nog iets van een stenen-printje in  :s

17

Liessa schreef:
Marinina schreef:
Liessa schreef:

wilde het net al gaan zeggen inderdaad, ze hadden een gouden tip bovenop de piramide!

(enneuh, bronstijd, ofwel metaal, was van 3000 voor chr, dus ze hadden wel metaal hoor :D)

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

18

Marinina schreef:
Liessa schreef:
Marinina schreef:

ik heb ze een aantal keren mogen bewonderen, maar er zit echt geen metaal of goud op de piramides, tenminste niet in Gizeh,
maar misschien ergens anders wel ??

Ik ga even goed jullie tips lezen, want er moet natuurlijk ook nog iets van een stenen-printje in  :s

al het goud is er in de loop van de jaren afgeroofd...

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

19

Tuurlijk, maar ik kwam dan ook later dan de bouw  ;)

Volgens mij waren de dekstenen gewoon mooi gepolijst hoor, waardoor ze bijna wit leker. Geen metaal hoor  :nooo
Ook weer wat opgestoken van discovery channel :)

Ben je er wel al uit qua bekleding van je taartje?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

21

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Volgens mij waren de dekstenen gewoon mooi gepolijst hoor, waardoor ze bijna wit leker. Geen metaal hoor  :nooo
Ook weer wat opgestoken van discovery channel :)

Ben je er wel al uit qua bekleding van je taartje?

Whaha.... nee maar vind dat dek wel aardig en de lap op het aanrecht laten rusten en er dan overheen 'klappen'.

22

Ik zou het zo doen:
1 lap rollen en dan in de vorm v.e. piramide 4 lappen snijden maar de bovenkant dicht laten dus een vierkant met een kruisje alleen dan niet helemaal doorsnijden, tja heel onduidelijk maar lukte niet met mijn afbeelding, hoop dat je het snapt!! En anders mail maar!

Groetjes Jamie> een leuke hobby bakster uit Den Bosch

23

Lovecakes schreef:

Ik zou het zo doen:
1 lap rollen en dan in de vorm v.e. piramide 4 lappen snijden maar de bovenkant dicht laten dus een vierkant met een kruisje alleen dan niet helemaal doorsnijden, tja heel onduidelijk maar lukte niet met mijn afbeelding, hoop dat je het snapt!! En anders mail maar!

Snap het , een soort klaver !!
dat is idd ook nog een optie  :thumb:

Met al deze tips moet het toch wel gaan lukken, thx meiden !!