1 Laatst bewerkt door wjanzen (20-10-2010 12:57)

Onderwerp: Vraagje over cacao

Ik lees wel eens dat jullie zelf chocoladetaart/cupecakes etc maken door er cacao bij te doen.

Welke merk cacao gebruiken jullie hiervoor?

2

Re: Vraagje over cacao

Callebaut !!! Van Houten is ook niet slecht. Meestal los ik de cacao op in heet water of in suikersiroop zodat je een 'papje' krijgt. Op deze manier is je gebak minder droog.

3

Zegt me helemaal niks  :think:
Waar is dat te koop?

4

Van Houten heb ik ooit gezien in de Jumbo (ik woon vlak bij de grens). Het zit meestal in een klein kartonnen doosje. Callebaut is waarschijnlijk niet verkrijgbaar in de supermarkt, bij de Hanos of de Sligro wel denk ik.

5

Van Houten hebben inderdaad de meeste supermarkten wel.
Ben zelf geen fan van Droste cacao, ik weet niet wat het i, ik vind het niet zo lekker.
Callebaut is super, maar buiten de groothandel bijna niet te koop. Ten minste, hier niet.

6

Ik heb eigenlijk altijd een pak in de kast staan. Gewoon te koop bij de supermarkt.

Afhankelijk welke er te koop is heb ik droste of blooker. Heb eigenlijk geen ervaring met andere merken.

7

uhm... nesquik of de goedkope variant van de Aldo  :lol:

8

Wodan schreef:

uhm... nesquik of de goedkope variant van de Aldo  :lol:

Dit is geen cacaopoeder, maar poeder om chocomelk te maken -> dus met melkpoeder en suiker erbij.

9

Ik heb zelf droste in de kast staan maar ik vind hem dus niet te pruimen  :s
Ga dan toch maar is een ander merk kopen...nesquik ken dus niet? (vind ik namelijk wel erg lekker hahaha)

10 Laatst bewerkt door Wodan (21-10-2010 17:40)

Met Nesquik komt er een wat mildere...en zoetere smaak aan vind ik altijd...ook lekkerder, vandaar dat ik het noem.

11

Wodan schreef:

Met Nesquik komt er een wat mildere...en zoetere smaak aan vind ik altijd...ook lekkerder, vandaar dat ik het noem.

over smaak valt natuurlijk niet te twisten hé