1

Onderwerp: Mijn allereerste bruidtaart..... wat een werk!!

Eindelijk toch aangedurft, doodeng, maar aardig voor een eerste keer toch??!!! Tips altijd welkom  :D

http://94.100.114.119/1136050001-1136100000/1136072201-1136072300/1136072237_5_cOY7.jpeg

sorry voor de foto, het was 1.00 uur 's nachts  :P

Vulling:

onderste is chocobiscuit met witte chococreme en framboze-perzikjam
middelste is gewone biscuit met chococreme en citroencreme
bovenste is gewone biscuit met frambozejam en witte chococreme.

Het bruidspaar was tevreden :)

pfff voorlopig even geen bruidtaarten voor mij! Erg leuk, maar wat een werk zeg!!!!!

Leven is het meervoud van lef! (loesje)

2

Re: Mijn allereerste bruidtaart..... wat een werk!!

Mooie stapel :thumb: . Strak design :thumb: .

3

Mooi hoor ! Even een vraagje , heb jij er ook zo'n hele lange dowel inzitten van boven naar beneden ? En wat voor karton heb je er tussen zitten ?

4

Elyssa schreef:

Mooi hoor ! Even een vraagje , heb jij er ook zo'n hele lange dowel inzitten van boven naar beneden ? En wat voor karton heb je er tussen zitten ?

Ja er zit 1 lange door van boven naar beneden, maar dat was wel een gedoe hoor! Onder elke taart zitten 2 van die witte taartkartonnen (van de webshop) op elkaar geplakt en een klein rondje in het midden. Je moet de taarten heel recht op elkaar stapelen en dus niet 1 in het midden doen, maar die pas door alle 3. Ik vond het echt stress vol, want je moet wel precies door het midden steken.

Misschien heeft iemand anders nog een goede tip hiervoor  :D .

Groetjes Tamara

5

Hoi Tamara , bedankt voor je anwoorden ! Ik durf het dus ook niet om er zo'n dowel in te duwen maar ik ben ook bang dat hij gaat schuiven in de auto.

Je taart is trouwens super strak en hele mooie kleuren hoor.

6

mooi hoor  :thumb:  en super strak voor een eerste stapel  :thumb:

When someone asks if you'd like cake or pie, why not say you want cake and pie?

7

Erg mooi!!!! Ik vind het ook een erg mooie kleur paars!

Ik heb nog nooit een douwel dwars door de hele taart gedaan, en schuiven doen ze niet hoor.Gewoon voorzichtig rijden  ;) . De douwels zijn volgens mij ook alleen bedoeld om te stutten, zodat de onderste taart niet inzakt door het gewicht van de taart die erop staat.

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

8

Hele mooie stapel!

9

mamaricky schreef:

Ik heb nog nooit een douwel dwars door de hele taart gedaan, en schuiven doen ze niet hoor.Gewoon voorzichtig rijden  ;) . De douwels zijn volgens mij ook alleen bedoeld om te stutten, zodat de onderste taart niet inzakt door het gewicht van de taart die erop staat.

*D

Kijk dat vind ik nou goed om te horen  :thumb:

10

Elyssa schreef:
mamaricky schreef:

*D

Kijk dat vind ik nou goed om te horen  :thumb:

Maar hoe zet je de taarten dan op elkaar, met een beetje water of jam ertussen ofzo?? Hoor het graag want die lange dowel erdoor was echt een rotwerk! Had ook 2 kartonnetjes opelkaar geplakt onder elke taart, is dat nodig? Tja heb maar braaf het stappenplan gevolgd van internet, maar als het makkelijker kan : ALTIJD !!!!

11

Heb geen tips hoor,het ziet er heel mooi uit,top!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

12

Prachtig strak en wat een schitterende rozen!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"