Onderwerp: [feedback] Eerste stapel: zwart en roze
Mijn nichtje werd 13, en ik had aangeboden een taart te maken. Nou, voordat ze wist wat het moest worden waren we al een paar weken verder, en de vulling heb ik twee dagen van te voren nog moeten vragen. Het is namelijk net zo'n warhoofd als ik, en ze vond eigenlijk alles wel best.
Mijn andere nichtje (1,5 jaar jonger) wilde erg graag helpen, en dat heeft ze ook gedaan. Zij heeft de rose fondant (gedeeltelijk) gekleurd, en de zwarte harten uitgestoken. Ik wilde ze nog na het drogen langsgaan om strakkere randjes te krijgen, maar toen zaten ze dus al op de taart, omdat mevrouw niet wilde wachten. Nou ja, ze vond het geweldig, dat is het belangrijkste.
In eerste instantie wilde ik de parels zilver maken, maar met het poeder dat ik had bleef het bij parelmoer. Volgende keer dat ik dit gebruik wil ik gaan verven, om een dekkender laag te krijgen.
De jarige heeft de foto gemaakt, helaas niet van de mooiste kant (die deuk moest dus achter), maar aangezien ik mijn toestel niet mee had (heb bij hen thuis versierd), had ik daar niet echt een keus in. Ik ben geen ster met heel strak bekleden, maar deze deuken zijn wel erg. Ik weet het niet, met een klein taartje krijg ik het gewoon niet mooi. Strak afsmeren gaat nog wel, maar die fondant er dan mooi omheen krijgen, daar zit hem bij mij de kneep.
Oh ja, ik had Cadbury fingers gekocht om te stutten, was ik ze thuis vergeten! Moest mijn zus dus op de fiets naar het tankstation om Kitkats te halen... De visite onder de 15 heeft daarna zitten zeuren tot ze allemaal een stuk taart hadden met een Kitkat erin!
Alle commentaar en opmerkingen zijn zeer welkom!
PS: ik heb ook twee nichtjes van 2, een ervan zag me de parels maken. Die lagen allemaal voor me, en zij meteen "Ei! Ook rose!" (oftewel, ze wou heel graag helpen met "eien" maken, en vooral die rose fondant vond ze erg interessant). Wordt de taart op tafel gezet, zit ze tegen haar moeder te brabbelen "taat, ei!" lief he?