1

Onderwerp: Zwarte lijn om de puzzel

Wie kan mij vertellen hoe ik een mooie strakke zwarte lijn om het figuurtje van de puzzeltaart kan maken. Ik heb een Hello Kitty gemaakt, en een zwarte lijn met Royal Icing van Wilton erom heen gedaan. Maar ik vond het resultaat niet mooi. Ik ben benieuwd hoe anderen dat doen.

2

Re: Zwarte lijn om de puzzel

Ik zeg: SUGARGUN!!

Carpe diem... Of pluk eens een taartje!

3

Of kan je hier ook zwarte marsepein voor gebruiken? Wat is een sugargun?

4

Ja met de sugargun.

Ik heb er toevallig ook een vraag over. Maak je eerst het puzzeltje helemaal en dan daarna het lijntje, of doe je na elk stukje het lijntje eromheen?

5

Ik zou het echt niet weten. Ik ga ff verder zoeken, zodra ik meer weet laat ik het weten....

6

Je kunt idd met een sugargun lijntjes maken, maar als je die niet hebt, kun je ook een dun sliertje rollen (voor een mooi resultaat: rollen met je smoother!)
Op de vraag van Jolan heb ik helaas geen antwoord.

7

Ik maak eerst het plaatje en doe dan met het kleinste rondje van de sugargun een lijntje er op of om heen.

Dit is de sugargun:

www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=183_184&products_id=1087

8

Ok ,dus eerst het hele plaatje en het lijntje komt dan als het ware op het plaatje te liggen?

9

Heb toevallig vandaag een puzzelplaatje gemaakt; eerst de stukjes uitgesneden en tegen elkaar aangelegd, en dat superdunne lijntje dan er inderdaad opleggen:

www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=118929

10

Thanx voor de uitleg. Ik ga het morgen proberen. Alleen dan zonder Sugargun, want die heb ik niet in huis. Lijkt me wel een erg handig ding, dus moet hem maar snel aanschaffen ;-) Ik probeer zelf hele dunne lijntjes te draaien met marsepein. Ik zal het wel zien....

11

Ik vind hem inderdaad superhandig. Er zitten 16 schijfjes bij met allerlei vormen en ik gebruik hem heel veel, vooral voor die dunne lijntjes.

Sommige mensen gebruiken ook wel een kleipistool, die zijn goedkoper of misschien heb je kinderen en hebben die zo'n kleipersje.

12

Ik ga de knoflookpers gebruiken. Kijken of dat wat wordt.