1

Onderwerp: Help! Chocolate leather wordt geen bal!

Ik ben chocolate leather aan het maken volgens het recept van hier.

Chocola gesmolten, opgewarmde glucose erbij gedaan, 2 tl ijskoud water maar het wordt geen bal! Blijft een soort pasta en het ziet er niet naar uit dat het binnenkort een bal wil worden  :(

Wie heeft voor mij de oplossing??

Ik twijfelde wel of ik 125 gram of ml glucosestroop moest gebruiken, heb in een klein maatbekertje 125 ml afgemeten (dat was iets van 180 gram) zou dat het zijn?
En hoe kan ik mijn chocola nu nog redden? Meer chocola erbij?

2 Laatst bewerkt door zoldertje (09-10-2010 10:37)

Re: Help! Chocolate leather wordt geen bal!

:( is iedereen op de beurs ofzo  :/   ;)

Heb er nog meer chocola bij gesmolten maar dat hielp niet. Het staat nu in de koelkast en ik heb maar een alternatief gekozen voor de taart van vandaag.. Maar als er toch nog iemand met DE oplossing komt, graag!! (of wat ik er anders mee kan doen als het niet meer te redden is)
Zou toch zonde zijn als ik alles weg moet gooien!

3

het was 125 ml, dus dat kan het niet zijn...  :think:

ik zou denk ik de choco/glucose nog eens een beetje opwarmen  in de magnetron (misschien ook nog wat glucose bij doen omdat je er nog choco bij gedaan hebt ?) en er dan nog een beetje koud water bij doen.. kijken wat dat doet ?

Heb zelf ooit soortgelijk probleem gehad denk ik (weet niet zeker, kan je eens lezen op http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=106108 , beetje naar beneden scrollen tot stukje "voor wie intresse heeft.. het is gelukt")

Succes en ben benieuwd of het nog lukt !

Groetjes Manon

if you can dream it, you can live it (WD)

4

Dank je manon voor je reactie!
Het staat nu nog in de koelkast, nog niet de moed gehad om ermee verder te gaan haha, maar ik ga denk ik morgen weer aan de slag! Thx in elk geval!

5

waar ik wel heel benieuwd naar ben....
is het nog gelukt ???

groetjes
Manon

6

Uhm... nee ik had er echt geen zin meer in en ook niet zoveel tijd meer voor, dus het is zo de vuilnisbak in gegaan :( zonde he... :(

7

ahhhh echt zonde ja !! hopen dat het de volgende keer beter gaat   :s