1

Onderwerp: Kan dit kwaad?

Zojuist royal icing gemaakt van de mix van Funcakes. Ik maak altijd kleinere porties en dit ging opzich altijd goed.
Nu ben ik net even aan het zoeken naar of ik de icing in de koelkast moet bewaren of niet. Dat heb ik gevonden overigens..Maar nu las ik ook dat je de icingmix eerst helemaal moet doorroeren voordat je er water aan toe gaat voegen.

Ik zeef hem wel altijd, maar heb nog nooit heel de zak gemengd.. Kan dit kwaad? Kan ik mijn icing nou wel gewoon gebruiken?

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

2

Re: Kan dit kwaad?

In zo'n zak zit natuurlijk eiwitpoeder en poedersuiker door elkaar heen, maar misschien niet helemaal homogeen gemengd.... vandaar het roeradvies.
Als jouw icing het gewoon 'goed' doet, netjes opdroogt, dan is er niks aan de hand!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Tot nu toe heeft mijn icing het altijd goed gedaan :). Mja, dan ga ik toch twijfelen he..

Overigens toch nog een vraagje over het bewaren, want hier op het forum lees ik dat je het in de koelkast moet bewaren. In het boek van de koekjesfee staat echter dat je het luchtdicht op kamertemperatuur moet bewaren.

Wat is nou wijsheid?

4

Ik bewaar het ook altijd luchtdicht in de koelkast, zou ik voor alle zekerheid ook maar gewoon doen. Wellicht maakt de koekjesfee het sneller op?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

Dus je maakt royal icing, legt het (luchtdicht?) in de koelkast en kan het dan bewaren..... hoe lang?

Ik maak tot nu toe precies wat ik op/voor dát moment nodig heb namelijk, nog niet geprobeerd met een 'voorraadje' kant-en-klare royal icing, hoewel me dat natuurlijk heel handig lijkt.....

6

Ze zeggen 2 weken in de koelkast..bij mij heeft het toch ook wel al eens langer gelegen en dat werkte op zich goed hoor..

jah altyd wel even mixen voor dat je kleine porties gaat maken, kheb het ook een paar keer gedaan zonder het van te voren allemaal goed te mengen en me icing werdt gewoon niet hard haha...

Taart in de morgen,  Een dag zonder zorgen.

8

Bij mij wordt hij wel hard hoor...Heb net weer een aantal koekjes gedaan, maar het droogt toch goed..Nja, zal wel goed zijn dan :)