1

Onderwerp: citroenbavarois direct in de taart laten opstijven?

hallo,

ik ben bezig met een eerste taart - verjaardagstaart voor mijn meisje en wilde een chocoladebiscuit vullen met lemoncurd en citroenbavarois, en daarna bekleden met rolfondant.

De taart zou daarna bijna 24 uur in de koelkast moeten staan en ik heb al berichten gelezen dat fondant dan wel nat kan worden? Hoe groot is het risico op schade?

en nog een vraagje is:
Kan ik de bavarois direct op de biscuit storten en laten opstijven? of word mijn biscuit dan te nat na een tijdje en zou ik de bavarois dus beter apart laten opstijven en pas zo laat mogelijk de taart ermee vullen?

alvast bedankt! :)

groetjes,
Gaëlle

2

Re: citroenbavarois direct in de taart laten opstijven?

Als je natte vullingen gebruikt, zoals bavarois, dan moet je een dijkje van botercreme rondom de vulling spuiten, zodat de vulling niet in contact komt met de fondant. De bavarois moet je eerst wat laten opstijven, anders is het te vloeibaar en puilt het er aan de zijkant van de taart weer uit.
Taarten met slagroomvulling moeten in de koelkast. Dit gaat prima. Ik zorg altijd wel dat de achterwand van de koelkast droog is.
Succes!

Groetjes, Elly

3

Re: citroenbavarois direct in de taart laten opstijven?

Dank je Elly voor je antwoord, de kinderen zijn alvast erg enthousiast met al het zoete kookgeweld van vanmiddag :-). Heb net twee mooie potten lemoncurd gemaakt... nu de rest nog :-)

spannend!

groetjes,
Gaëlle