1

Onderwerp: Gekleurde rolfondant kopen of zelf kleuren?

Hier een vraag van een beginnende taartenbakster.
Ben reuze enthousiast en ben al bijna door mijn gekleurde rolfondant heen en wil nieuwe gaan kopen. Alleen wat ga ik kopen: weer gekleurde rolfondant of nu witte die ik zelf ga kleuren?

Wat is in verhouding kwalitatief beter, mooier en goedkoper?
En hoeveel rolfondant kun je kleuren met een potje van 25 gr kleurstof?
Wat zijn goede kleurstoffen?
Moet ik verder nog ergens op letten?

Al vast bedankt!

2

Re: Gekleurde rolfondant kopen of zelf kleuren?

Ik zou blanke fondant kopen en het kleuren. Het is goedkoper,en je kan er veeeeel meer kleurtjes mee maken!

Ik koop altijd witte fondant en die kleur ik zelf. Behalve zwart en rood. Die koop ik voorgekleurd. Met een potje kun je heel lang doen. Je hebt helemaal niet zoveel kleurstof nodig. Ik gebruik zelf meestal Wilton of Americolor.

Groetjes Miranda

je kunt flink wat taarten kleuren met de potjes kleurstof, ze zijn 2 tot 5 jaar houdbaar, afhankelijk van het merk.
Het ene merk werk makkelijker en schoner (flesje) het andere merk verkleurd minder snel, zo zijn er nog meer (voorkeurs)verschillen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Bedankt dames, ik ga dus voor een witte rolfondant!

6 Laatst bewerkt door T-anya (18-10-2010 18:33)

Goeie beslissing!! Je koopt bijvoorbeeld: een potje bruin.. En kan iedere kleur bruin maken die je wilt hebben! Helemaal super ;)

Alleen sommige kleuren gaan lastig van je handen.. Dus mocht je nog ergens heen gaan erna, dan moet je even handschoenen aandoen ;) ( bij mij is het vooral bij donkerblauw..)

Succes!

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten

T-anya schreef:

Goeie beslissing!! Je koopt bijvoorbeeld: een potje bruin.. En kan iedere kleur bruin maken die je wilt hebben! Helemaal super ;)

en dan vind ik juist bruin niet zo;n goed voorbeeld... Zwart en rood kleur ik zelf, maar bruin meng ik toch echt met chocolade fondant van bakels, omdat ik het niet donkerder krijg dan licht poepbruin...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ik heb hier en daar al ff wat gezocht bij: zoeken.
Maar kreeg niet echt een concreet antwoord op mijn vraag:
Welke rolfondant kan ik het beste kopen?
Ik gebruik het zowel voor: cc, taarten en koekjes.
Welke gebruiken jullie?
Ben geen liefhebber van mmf.

Groetjes

ik gebruik zelf meestal de fondant van pettinice. daar bekleed ik mee, maar ook voor de decoraties.

Groetjes Miranda

10

Heb eerder zelf mmf gemaakt, maar ben nu helemaal om en wil nu eigenlijk alleen nog maar pettinice van bakels!

Dat is toch een TAART waard!

11 Laatst bewerkt door Jultie (20-10-2010 13:19)

Ik maakte ook eerst zelf MMF, maar na 1x werken met Pettince van Bakels ga ik daar ook op over. Kleuren deed ik al zelf, veel leuker, veel beter de kleur te bepalen en veel goedkoper als je een basis kleur fondant koopt.

Denk dat ik MMF wel blijf gebruiken als ik wil oefenen met bekleden (nieuwe vorm ofzo), omdat MMF heel weinig kost om te maken. Als het dan misgaat met bekleden vind ik het niet zo zonde.  :o Maar dan kleur ik evengoed zelf.

Is pettinice trouwens eigenlijk in kleurtjes te koop of alleen in wit? Want dan moet je voor bijv. zwart en rood toch weer wat anders gebruiken, dat wordt niet zo mooi als je het zelf moet kleuren.

~ Never waste a good crisis... ~