1

Onderwerp: combineren met vulling

Hoi,

ik zit net half het forum uit te pluizen, met betrekking tot vulling buiten de koelkast en botercreme.

Ik heb chocolate fudge gezien, lijkt me lekker....kan je dat combineren met dulce de leche? Kan dat buiten de koelkast :( ?

En ik lees overal dat je botercreme 1:1 niet als vulling kan gebruiken. Waar om niet? (want dat staat er niet bij :o )

En de dulce de leche, hoelang moet dat nou eigenlijk koken? In het recept op het forum staat 1 uur en 15 minuten, maar een ander zegt 2 uur. Raak er helemaal van in de war :rolleyes: , vandaar deze vragen.

Bedankt meiden!

Groetjes Christa!

2

Re: combineren met vulling

hoi,

De combinatie chocolate fudge en dulce de leche lijkt mij iets te zoet, want de dulce de leche heeft een zware zoete smaak (naar mijn mening cq smaakpapillen :) ) Volgens mij kun je het in principe wel buiten de koelkast bewaren.

Bc 1:1 is minder smeuig dan de botercrememix en mocht je de taart wel in de koelkast bewaren dan wordt de bc uiteraard keihard als die 1:1 is.

De dulce de leche kook ik zo'n anderhalf uur op de laagste stand (heb een keramische kookplaat), dat is zo'n beetje net aan de kook. Het is hier nog nooit mislukt :)  :)  :) 

Hoop dat het iets duidelijker voor je is :)  :)

3

Iemand een idee om chocolate fudge te combineren met iets anders?

Kan je dulce de leche combineren? Ik heb het nog nooit gegeten, dus weet niet wat het is.
Het is voor mijn vader zijn taart, en hij is gek op zoet, zoet, zoet. Maar het zou zielig zijn voor de gasten, dat die hun tanden breken  :x door de zoetigheid :lol:

Groetjes Christa!

4

@siep, bedankt voor het antwoorden van mijn vraag. Sorry, dat had ik er niet bij vermeld :o

Groetjes Christa!

5

Chocolate fudge met dulche de leche lijkt me ook iets te zoet, hoewel karamel/chocola natuurlijk wel een hele goede combi is. Maar misschien is het lekker als je er wat fruit bij doet? Frambozen lijken mij er erg lekker bij, of aardbeien.

Groetjes, Daphne

6

ik heb al de zoekfunctie nog maar eens geprobeerd....dulce de leche word vaak in combinatie met chocola gebruikt..... dan zou het te combineren zijn met chocolate fudge.
Ik ga het gewoon eens proberen te maken....de taart is voor  november....hoe lang kan je dulce de leche bewaren in een pot?moet het in de koelkast of buiten te koelkast???

Groetjes Christa!

7

ik heb toevallig deze week een taart gemaakt met dulce de leche en deze gecombineerd met mijn bananen-kokosmousse, die combinatie was ook héél erg lekker!!

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

8

ik heb nu eens lemoncurd gehaald....??? kan je die combineren met iets lekkers als chocolade of dulce de leche???? zo nee, wat is lekker met lemon curd???

Groetjes Christa!

9

Ik combineer dulce de leche vaak met praline-creme. Kan ook met kokos idd. Zelf zou ik dulce de leche niet met iets fruitachtigs combineren.

10

hoe maak je pralinecreme? gewoon een reep smelten met iets erdoor. ik kijk nog steeds tussen de recepten.

Groetjes Christa!

11

Christa163 schreef:

hoe maak je pralinecreme? gewoon een reep smelten met iets erdoor. ik kijk nog steeds tussen de recepten.

Ik doe praline-patidess door de bc. Weet het anders ook niet .

12

hij staat bij de recepten....maar heb nu dulce de leche met stroopwafeltoetje (mona?) als ik die kan vinden. nu nog een combinatie met chocolate fudge!

Groetjes Christa!

13

Hihihi, je bent er nog niet uit hè? Sinaasappel(jam) is ook erg lekker met chocolade. (Denk aan de koekjes van Pim's)

Groetjes, Elly

14

ik kwam tegen chocolate fudge met aarbeienvlaaivulling!
maar met sinaasappel kan ik ook doen....dit is nog de enige vulling waarover ik twijfel. :lol:  :lol:

Groetjes Christa!