1

Onderwerp: euh... was ik niet de achtste vandaag :-) :-)

goh wat een taartenavontuur...

ben al een paar daagjes verwoed op dit forum aan het lezen in mijn spaarzame uurtjes en vanavond zelf een brok rolfondant gekneed met een recept van ergens op het forum dat ik niet direct terugvind... (en eventjes glucose en glycerine gehaald bij de apotheek hier in het dorp) maar het is helemaal goed gegaan, ik heb een mooie prop barbieroze kneedbare suiker verkregen!! helemaal enthousiast om hem morgen met de kinderen uit te rollen en cupcakes te versieren.

ik kijk gefascineerd toe hoe hier een wereldje leeft dat ik niet vermoedde maar erg goed past bij mijn suikerzoete dromen...

Bedankt voor al jullie behulpzame berichten en mooie, inspirerende voorbeelden, heb zo het gevoel dat dit me niet snel los zal laten...

xx
Gaëlle

2

Re: euh... was ik niet de achtste vandaag :-) :-)

Welkom!

3

Dank je, dat voel ik me ook, het voelt als thuiskomen!

ik ben al heel vroeg begonnen met bakken en toen is het meer overgegaan naar koken, toveren met eten is een passie, omdat ik me zo kan verwonderen om die ene smaak die plots ontstaat en alle beschrijvingen te boven gaat.

De tijd is het enige dat steeds ontbreekt! Maar hier zie ik heel veel uitdagingen en kunstenaars waar ik met veel respect naar kijk.

Vandaag dus cupcakes gemaakt en versierd met de kinderen én twee vriendjes, en allen vonden ze het heerlijk om te doen, maar het was toch wel een stresserend zaakje, de suiker ging een eigen leven leiden en bedekte al snel de tafel, de handjes, de kleertjes, de grond...

ze zijn wel erg mooi geworden. Bijlange na niet zo mooi als alles wat hier de revue passeert, maar toch mooi genoeg om op school uit te delen en vele oehs en aahs uit te lokken.

Morgen gaan we aan de taart beginnen. De lemoncurd ligt er vredig dikkig bij in zijn glazen bokaal, de kleurtjes fondant goed afgedekt in plastic en hopelijk kan ik ze morgen nog kneden want dat blijkt niet makkelijk te zijn, die zelfgemaakte fondant wordt steeds hard en dan moet ik maar knoeien met extra glucose en glycerol...

Nog een biscuitje bakken ook en bavarois maken, ik laat me leiden door de recepten op deze site, vind het allemaal erg spannend, ben nog lang geen patissier, maar het is een prachtige hobby! :Y

groetjes,
Gaëlle

4

Succes met je taart, wel showen hoor! Veel plezier!